BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Most adták át, de már szétázik az M3 metró: előkerültek a vödrök a megállókban

Öt és fél éven át, több mint kétszáz milliárd forintból újították fel a budapesti M3 metrót. Ehhez képest úgy ázik be, mintha legalább ötven éve nem nyúlt volna hozzá senki.

Nem vizsgázik jól a szigetelés szempontjából a felújított M3 metróvonal. Tény, hogy esik az eső, de azért özönvízről korántsem lehet beszélni Budapesten. Ehhez képest 

a föld alatti közösségi közlekedést választó utasok azt tapasztalhatják, hogy a 3-as metró több megállójánál is tócsákban áll a csapadék és látványos vízfolyások alakultak ki.

beázás, metró
Most adták át, de már szétázik az M3 metró: előkerültek a vödrök a megállókban. 
Fotó: Hecker Flórián / Világgazdaság

Pedig azt nem lehet mondani, hogy ne lett volna pénz és idő a felújításra. A projekt költségvetése a támogatási szerződés értelmében 225,063 milliárd forint, ennek túlnyomó része uniós forrás, illetve állami finanszírozás. A munkálatok ráadásul öt és fél éven át tartottak: a rekonstrukció még 2017-ben vette kezdetét és csak 2023 májusában fejeződött be. Ez alsó hangon is majdnem egyéves csúszás, de persze azt kár lenne elvitatni, hogy bonyolult, nagyszabású fejlesztés történt.

Mindenesetre meglepő, hogy a beázás problémáját ezek szerint a százmilliárdok és az évek ellenére sem sikerült megoldani. Tócsákról és patakszerű átfolyásokról kaptunk jelzést a Corvin-negyednél, Kőbánya-Kispestnél és a Határ útról is, ahogy a Deák Ferenc és a Kálvin térről is. Nem először.

Néhány hete a Metróért Egyesület is beszámolt erről a jelenségről. Akkor arra hívták fel a figyelmet, hogy ugyan a metró üzemeknél nem ritkaság a beázás, de azért az M3 vonalán mégis csak érdekes, tekintve, hogy nem régen fejeződött be a vonal felújítása. 

Sőt, a Járókelő.hu már a nyáron beszámolt arról, hogy a Kálvin térnél beázik a felújított 3-as metró megállója. November közepéig dokumentáltan nem számolta fel a nem éppen utasbarát helyzetet a BKV, mindössze kitettek egy figyelmeztető táblát. Pedig szeptember végén azt jelezték, hogy az M3-as metróvonal Kálvin tér állomásán jelzett beázás „műszaki feltárása folyamatban van és a hiba okának felderítése után intézkednek annak javításáról”.

Addig is, marad a jól bevált módszer, a műanyag vödör szakszerű kihelyezése. Ennél eggyel profibb megoldás tekinthető meg ma, pénteken a Corvin-negyednél, ahol a műanyag vödröt még körbe is kordonozták. Az utasok mindenesetre jól fogadták a már-már művészeti értékkel bíró koncepciót és lelkesen fényképezték a telefonjaikkal.

Még át se adták, de a BKV már tudja, mikor kell megint felújítani az M3-as metrót

Öt és fél év kell ahhoz, hogy véget érjen a 3-as metró még 2017-ben megkezdett felújítása. Ez alsó hangon is majdnem egyéves csúszás. A BKV most elmagyarázta, hogy mi történt.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.