A BKV bejelentette: már hidrogénmeghajtású busszal is lehet utazni Budapesten, ráadásul ingyen
Magyarországon elsőként a BKV teszteli a Mercedes-Benz új, elektromos-hidrogén hajtással rendelkező, városi csuklós autóbuszát. A járművel október 8. és 16. között díjmentesen lehet utazni a 8E vonalán. A BKV az utasok tapasztalatait, véleményét is várja a tesztbuszról – olvasható a BKV közleményében.

A Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell egy környezetbarát, alacsony padlós, klimatizált, a legújabb elektromos mobilitási műszaki megoldásokat ötvöző, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt autóbusz. A busz elektromos akkumulátorok energiáját hidrogénmeghajtással kombinálja.
Az egyhetes teszten a BKV az akkumulátoros- és a hidrogén üzemanyagcellás hajtás együttműködésének tulajdonságait, jellemzőit, valamint a hidrogén üzemanyag-tankolás technológiáját figyelheti meg.
A BKV közlése szerint évtizedben 12-ről 61 százalékra emelkedett a klimatizált járművek aránya. Az autóbuszok átlagéletkora 2022. végére 10,7 évre csökkent, és teljes mértékben alacsony padlóssá vált. A járműflotta korszerűsítése továbbra is stratégiai feladat, ezért is monitorozza folyamatosan a piacot a a közlekedési vállalat.
A Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell típusú tesztbusszal
október 8. és 16. között találkozhatnak az utasok a 8E vonalán reggel negyed 7 és este 11 óra között. 13 és 15 óra között azonban a jármű nem közlekedik, és október 9-én – tervezetten – nem áll forgalomba. A tesztbuszon díjmentesen lehet utazni.
A tesztbusz a gyártó (Daimler Buses) bemutatóbusza, így nem kifejezetten budapesti igények szerinti kivitelben készült. Mindazonáltal a BKV számít utasai véleményére is: például mennyire tartják kényelmesnek az üléseket vagy az ülések közötti folyosó méretét, elegendő mennyiségű kapaszkodó van-e buszon, de fontos szempont lehet az utazáskor tapasztalt komfortérzet, valamint a jármű megjelenése, esztétikuma is.
Az autóbusz egy hónapig közlekedik majd az ország több városában.


