Jön a haváriaközpont – új osztálytól reméli a megbízhatóbb működést a MÁV-menedzsment
Mindenképpen szükséges a rendkívüli helyzetek kezelésének újradefiniálása – ismerte el a Facebookra feltöltött videójában Hegyi Zsolt, a Máv-csoport vezérigazgatója.

Fotó: Tóth Imre
A menedzsernél egy néhány héttel ezelőtti eset „verte ki” a biztosítékot,
ugyanis a sajtóba az került be, hogy egy mozdonyvezető azért nem vitte tovább a járatát, mert „lejárt a munkaideje.” A hírt Hegyi pontosítja: a vasutas munkaideje valóban lejárt, sőt a törvény által maximalizált 12 órás munkavégzésre engedélyezett idő is eltelt. Ugyanakkor a masiniszta nem hagyta el a szerelvényt megvárta a váltótársát.
Tehát mindenki szabályosan járt el, az utasok mégsem jutottak célba idejében
– vonja le a következtetést Hegyi.
A protokollon tehát változtatni kell, így a vasúttársaság felállítja az Országos Haváriaközpontot, ami a zavar elhárításáért és a rendkívüli forgalmi helyzetek kezeléséért felelős munkát irányítja, hangolja össze.
Emellett a jövőben,
még egy váratlan helyzet esetén is a legfőbb cél az utasok mihamarabbi célba juttatása lesz,
ennek érdekében az eddigieknél hatékonyabban hangolják majd össze a pótlóbuszok rendszerét is.


