Az érett kor című szoborkompozíciónak egyik változatát fedezték fel véletlenül egy lakatlan párizsi lakásban. Matthieu Semont, akit megbíztak a lakásban szeptember 17-én elvégzendő hagyatéki leltárral, azt mondta az AFP francia hírügynökségnek: valósággal megilletődött, amikor véletlenül rábukkant a bronzszoborra.
Ez inkább találkozás volt, mint felfedezés, varázslatos volt, elsírtam magam tőle. Ez a bronzszobor, amelynek több mint egy évszázada nyomát vesztettük, megdöbbentő minőségű
– tette hozzá.
A becsüs elmesélte, hogyan ment egy jegyzővel örökösödési leltárt felvenni egy tizenöt éve lezárt, sötét, poros lakásba. Amint levette a lepedőt a szoborról, azonnal felismerte az egyik alakot, „a Könyörgőt”, a térden álló fiatal nőt.
A szobor egy életszakaszt jelképez három alakjával. Egyikük a térdeplő fiatal nő, aki több művészettörténész szerint a – Rodin iránti szerelmébe beleőrült – Camille Claudel és a híres francia szobrász, Auguste Rodin közötti szívszaggató szerelmet jelképezi.
Miután a francia állam nem vette át a megrendelt szobrot, a mű a szobrásznőnek a Rodinnel való szakítása utáni pokolra szállását is jelképezi. Rodin soha nem szűnt meg őt szeretni, és sírt, amikor felfedezte a Könyörgőt Eugene Blot öntőműhelyében – mondta Matthieu Semont.
A 61,5 x 85 x 37,5 centiméteres alkotáson a C. Claudel aláírás és az Eugene Blot Paris pecsét látható.
Blot Claudel öntőművésze és rendíthetetlen barátja volt. Semont szerint a feltehetően a XX. század legelején öntött alkotást Blot 1908-ban állította ki és adta el.
A 1,5-5 millió euró (mintegy 0,6-2 milliárd forint) értékűre becsült alkotást a Philocale árverési ház bocsátja árverésre február 16-án az orléans-i városházán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.