BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Hawaiian pizza with ham and pineapple

Megdrágult Hawaii – egyre mélyebben kell zsebbe nyúlnia annak, aki a legmegosztóbb pizzát kéri

Az ananászos pizzát immár nem csak az olasz pizzamesterek ítélik el.

Egyre hevesebb vita folyik az ananászos pizzáról. Az eredetileg az Egyesült Államokban kitalált pizzafajtát a kerek tészta hazájában, Olaszországban utálják és elítélik – ebben nincs újdonság. 

Hawaiian pizza with ham and pineapple
A legmegosztóbb pizzafajta, a Hawaii / Fotó: foodcollection via AFP

Sőt, már világszerte is egyre jobban megvetik, legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy az angliai 

Norwich városában egy divatos pizzéria hadat üzent az ananásznak, és kereken száz fontot kér egy hawaiiért, 

pontosan azért, hogy a magas árával eltántorítsa a megosztó fajtától a vendégeket. Nem a norwichi étterem az egyetlen, ahol felsrófolják a hawaii árát. A Lupa Pizza már a tésztaféle leírásában is igyekszik mindenkinek elvenni a kedvét az ananászostól: 

Igen, nem tévedés, száz fontért kaphatod meg. Rendelj hozzá pezsgőt is, idióta! 

– szól a kedvcsináló.

„Kimondottan utáljuk az ananászt a pizzán, úgy gondoljuk, egyáltalán nem oda való” – mondta  Francis Wolf, a Lupa társtulajdonosa. A vendéglő főszakácsa kizárólag konzerv ananászt hajlandó tartani az étteremben, arra az esetre, ha valaki ragaszkodna a gyümölcshöz a pizzán – ilyen azonban  eddig nem történt.

Fogják a fejüket az olaszok

Ahogy a pizza világszerte népszerűvé vált, a külföldi újítások egyre inkább zavarták az olaszokat. Tény azonban, hogy a brit YouGov közvélemény-kutató cég 2024. januári felmérése kimutatta: a britek több mint fele  szereti az ananászt a pizzán, 16 százalékuk nem szereti, és 20 százalékuk kimondottan utálja. 

Mostanra szinte az egész társadalmat megosztó kérdéssé vált a Hawaii pizza.  

A vitába több ismert brit személyiség is beleszólt: Ed Balls volt politikus szerint az ananász a pizzán egyenesen „borzasztó” elképzelés volt. 
A hawaii pizza szerelmesei viszont minden erejükkel igyekeznek megvédeni kedvenc feltétjüket, és a közösségi médiában szenvedélyesen érvelnek: „Maga az élet a pizza tetején az ananász.” 
Mások szerint az éttermek ananász elleni háborúja egy nagyszerű, de ártalmatlan marketingstratégia része volt.  

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.