BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vitézy: a főváros többet költött marketingre mint az utak vagy a villamospályák felújítására

A főváros kommunikációs cégénél csoportos létszámleépítést jelentettek be.

Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója, miután a Fővárosi Közgyűlés 475 millió forintot vont el a főváros turisztikai, kulturális és városmarketing-feladatait ellátó cégétől. 

KARÁCSONY Gergely; SZÁMADÓ Tamás; KISS Ambrus
Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója / Fotó: Hegedüs Róbert / MTI

Faix csütörtöki Facebook-bejegyzésében azt írta: „a csapatunk több mint 30 tagjától kell megválnunk csoportos létszámleépítéssel, miután Vitézy Dávid kezdeményezésére a Fővárosi Közgyűlés többsége minden támogatást megvont Budapest turisztikai, kulturális és városmarketing feladatait ellátó cégétől”. 

Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője kommentben reagált Faix posztjára. Azt írta, hogy 

Budapest az elmúlt években többet költött már erre, mint az utak vagy a villamospályák felújítására összesen. Belátható, hogy ez tarthatatlan volt így.

A fővárosi képviselő szerint a Budapest Brand által „végzett turisztikai brandépítő munka bevételei ágazatilag sem a fővárosban csapódnak le, az idegenforgalmi adó a kerületekhez megy (Európában egészen egyedülálló módon felszabdalva és szétmorzsolva ezt a bevételi forrást), míg a további turisztikai bevételek az államhoz”. 

Vitézy arról is posztolt, hogy a Budapest Brand költségvetésének radikális csökkentése a főpolgármester eredeti költségvetési javaslatának is része volt a főváros nehéz anyagi helyzete miatt, majd hozzátette, persze „egyszerűbb csak rám haragudni”. 

A politikus azt is írta, hogy részben Karácsony Gergely főpolgármesterrel közösen benyújtott módosítások nem arra vonatkoztak, hogy ne kapjon 2025-ös finanszírozást a cég, hisz ez már eleve így volt, 

hanem arra, hogy ha ez a tevékenység úgyis kényszerűen megszűnik, akkor a főváros a 2024-ről áthúzódó tartozásait is inkább a cég eredménytartaléka terhére finanszírozza: így például a szükséges útfelújítások előkészítésére juthatott forrás. 

Faix a válaszában azt írta, hogy 444-nek Karácsony Gergely azt mondta: a Budapest Brand „költségvetési alku áldozata lett”, mivel a főváros új költségvetésének elfogadásakor megvonták a neki eredetileg beleírt 475 milliós támogatást. Vitézy Dávid ugyanis ehhez kötötte azt, hogy az általa vezetett Podmaniczky-frakció 3 tagja megszavazza a fővárosi költségvetést.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.