Az Európai Parlament megrendelésére készült felmérés szerint a 16 és 30 év közöttiek a szociális védelmet, a jólétet és az egészségügyi ellátáshoz való hozzáférés javítását tartják prioritásnak, míg az oktatásra bő negyedük helyezne nagyobb hangsúlyt.
A megkérdezettek egyharmada (33 százalék) véli úgy, hogy az EU-nak a következő öt évben a környezetvédelemre és az éghajlatváltozásra kell összpontosítania, míg 31 százalékuk szerint a gazdasági helyzetet és a munkahelyteremtést kell prioritásként kezelni.
A válaszadók 42 százaléka a közösségi médián keresztül keres információt és válaszokat a politikai és társadalmi kérdésekre, második helyen a televízió áll (39 százalék). A televíziózás mint rendszeres információforrás különösen a 25–30 évesek körében figyelhető meg, noha ez a korosztály is nagyobb valószínűséggel használ online hírplatformokat és rádiót (30 százalék, illetve 19 százalék), csakúgy, mint a 16–18 évesek (21 százalék és 13 százalék). Politikai és társadalmi kérdésekkel kapcsolatosan információkat a fiatalok legnagyobb arányban az Instagramról (47 százalék), a TikTokról (39 százalék), a YouTube-ról (37 százalék), a Facebookról (27 százalék), valamint az X közösségi médiaplatformról (21 százalék) szereznek.
A megkérdezett
fiatalok nagy része tisztában van azzal, hogy ki vannak téve a hamis információk terjedésének.
A megkérdezettek 76 százaléka vélte úgy, hogy a felmérést megelőző hét napban találkozott dezinformációval és álhírekkel a közösségi médiában. A válaszadók 70 százaléka biztos volt abban, hogy fel tudja ismerni a dezinformációt.
A jelentésből kiderült, hogy
a magyar 16–30 évesek 43 százalékát aggasztják a lakhatási árak és a megélhetési költségek.
A környezetvédelem kérdésének és az éghajlatváltozás elleni harcnak a magyar fiatalok 21 százaléka szerint kellene az uniós politika homlokterébe kerülniük. A gazdasági helyzet és a munkahelyteremtés a magyar fiatalok 36 százalékát foglalkoztatja, míg a szociális kérdéseket a megkérdezettek 34 százaléka, az oktatás és képzés területét 36 százalékuk tartja prioritásnak.
Politikai és társadalmi kérdésekkel kapcsolatosan a magyar 16 és 30 éves közöttiek 38 százaléka keres információkat a közösségimédia-platformokon. Ezek között a legnépszerűbb a Facebook (55 százalék), a Tiktok (49 százalék), a YouTube (41 százalék), az Instagram (32 százalék), valamint az X (10 százalék). Televízióból a magyar fiatalok 26 százaléka tájékozódik, online hírportálokon pedig 32 százalékuk keres információkat – derül ki az uniós parlamentnek készült felmérésből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.