Pontosabb vonatközlekedést ígér a MÁV
A már elkészült Debrecen és Nagymacs közötti pályafelújítást követően Balmazújvárosig folytatódik márciustól a vasúti pálya felújítása és villamosítása, hogy az új debreceni autóipari üzemek, a gyártási tevékenység és a munkavállalóik, valamint a térség lakosainak utazása a jövőben minél inkább a környezetbarát vasútra támaszkodjon. Az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával megvalósuló pályarekonstrukció miatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között, ahol több ütemben, eltérő szakaszokon szünetel majd a vonatforgalom – számolt be a MÁV a honlapján, pénteken.

A felújítással egy időben a MÁV saját forrásából elkezdi a Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között a pálya karbantartását a sebességkorlátozások megszüntetése érdekében, hogy megbízhatóbbá, pontosabbá váljon a vonatközlekedés. A felújítások ideje alatt pótlóbuszokkal biztosítják az utazást. A munkálatoknak köszönhetően 2026-tól akár 15 perccel is csökkenhet a menetidő a Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred szakaszon.
A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség várhatóan 90 százalék fölé fog javulni a felújítások után, azaz jövőre már tíz vonatból kilenc pontosan közlekedhet.
A munkálatok és az átszállások miatt az utasaink és a lakosság türelmét kérjük!
A MÁV pótlóbuszokat vet be a munkálatok ideje alatt
A Füzesabony–Tiszafüred–Debrecen vonalon március 17-től április 30-ig pályafelújítást végeznek, emiatt Debrecen és Egyek között valamennyi vonat helyett pótlóbusz közlekedik. A Debrecen–Tiszafüred közötti járatok helyett a teljes útvonalon, Tiszafüredig közlekedik pótlóbusz.
A közút kialakítása miatt a pótlóbuszok Kónyát nem érintik, helyette Hortobágy és Kónya major között ráhordó autóbusz közlekedik. A felújítás következő ütemében, májustól újabb változásokra kell számítani.
A Látókép–Nyírábrány közötti személyvonatok helyett a teljes útvonalon már március 10-től kell pótlóbusszal utazni.
Szakaszos felújítás és karbantartás veszi kezdetét
Március közepétől zajlik majd az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával a Nagymacs és Balmazújváros közötti pálya, valamint Balmazújváros állomás vágányhálózatának felújítása. Március 17-től pedig megkezdik a Tócóvölgy és Nagymacs vonalszakaszon a felsővezetéki rendszer kiépítését, amelyet napközben, 7 és 19 óra között végeznek. Április közepétől május közepéig Tócóvölgy állomás felsővezeték-hálózatán is dolgoznak hétköznap éjszakánként.
A nyílt vonali szakaszok átépítése több ütemben várhatóan a decemberi menetrendváltásig folytatódik. A balmazújvárosi vasútállomáson június közepétől részleges korlátozással, Füzesabony felé, illetve felől közlekedhetnek majd a vonatok.
A felújításhoz kapcsolódóan a MÁV saját forrásból karbantartási munkálatokat végez Hortobágy és Ohat-Pusztakócs állomás között március 17-től június közepéig. Ezen belül április 30-ig a teljes szakaszon folyamatosan, egész nap szünetel a vonatforgalom, pótlóbuszok szállítják az utasokat. Május 1-jétől újabb fázissal folytatódik a pályakarbantartás ugyanezen vonalon.
A munkálatokat követően jelentősen csökken a sebességkorlátozások száma és mértéke, ezáltal megbízhatóbb lesz a vonatközlekedés a térségben.
A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség ősztől várhatóan 85, jövőre pedig már 90 százalék fölé javulhat a felújítások után, azaz 2026-tól tíz vonatból kilenc pontosan közlekedhet.
A munkák eredményeképpen a 2025–2026-os menetrendi időszaktól új menetrend életbe lépése várható, a menetidő akár több mint 15 perccel is csökkenhet Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred között.
MÁV: több száz kilométer vasúti pályánál új időszámítás kezdődik – itt a teljes lista
Összesen tizenhárom vasútvonalat vesz át a GYSEV a MÁV csoporttól. Lázár János szerint Magyarország jól jár az átalakítással.


