BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pontosabb vonatközlekedést ígér a MÁV

A MÁV fejlesztésekbe kezd a menetidő betartása érdekében. A MÁV Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között a pálya karbantartását, Debrecen és Balmazújváros között pályarekonstrukciós munkálatokat végez. Ezek miatt egyes szakaszokon szünetel majd a vonatforgalom.

A már elkészült Debrecen és Nagymacs közötti pályafelújítást követően Balmazújvárosig folytatódik márciustól a vasúti pálya felújítása és villamosítása, hogy az új debreceni autóipari üzemek, a gyártási tevékenység és a munkavállalóik, valamint a térség lakosainak utazása a jövőben minél inkább a környezetbarát vasútra támaszkodjon. Az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával megvalósuló pályarekonstrukció miatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között, ahol több ütemben, eltérő szakaszokon szünetel majd a vonatforgalom – számolt be a MÁV a honlapján, pénteken.

máv
Pontosabb vonatközlekedést ígér a MÁV / Fotó: Facebook

A felújítással egy időben a MÁV saját forrásából elkezdi a Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között a pálya karbantartását a sebességkorlátozások megszüntetése érdekében, hogy megbízhatóbbá, pontosabbá váljon a vonatközlekedés. A felújítások ideje alatt pótlóbuszokkal biztosítják az utazást. A munkálatoknak köszönhetően 2026-tól akár 15 perccel is csökkenhet a menetidő a Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred szakaszon.

A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség várhatóan 90 százalék fölé fog javulni a felújítások után, azaz jövőre már tíz vonatból kilenc pontosan közlekedhet.

A munkálatok és az átszállások miatt az utasaink és a lakosság türelmét kérjük!

A MÁV pótlóbuszokat vet be a munkálatok ideje alatt

A Füzesabony–Tiszafüred–Debrecen vonalon március 17-től április 30-ig pályafelújítást végeznek, emiatt Debrecen és Egyek között valamennyi vonat helyett pótlóbusz közlekedik. A Debrecen–Tiszafüred közötti járatok helyett a teljes útvonalon, Tiszafüredig közlekedik pótlóbusz.

A közút kialakítása miatt a pótlóbuszok Kónyát nem érintik, helyette Hortobágy és Kónya major között ráhordó autóbusz közlekedik. A felújítás következő ütemében, májustól újabb változásokra kell számítani.

A Látókép–Nyírábrány közötti személyvonatok helyett a teljes útvonalon már március 10-től kell pótlóbusszal utazni.

Szakaszos felújítás és karbantartás veszi kezdetét

Március közepétől zajlik majd az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával a Nagymacs és Balmazújváros közötti pálya, valamint Balmazújváros állomás vágányhálózatának felújítása. Március 17-től pedig megkezdik a Tócóvölgy és Nagymacs vonalszakaszon a felsővezetéki rendszer kiépítését, amelyet napközben, 7 és 19 óra között végeznek. Április közepétől május közepéig Tócóvölgy állomás felsővezeték-hálózatán is dolgoznak hétköznap éjszakánként.

A nyílt vonali szakaszok átépítése több ütemben várhatóan a decemberi menetrendváltásig  folytatódik. A balmazújvárosi vasútállomáson június közepétől részleges korlátozással, Füzesabony felé, illetve felől közlekedhetnek majd a vonatok.

A felújításhoz kapcsolódóan a MÁV saját forrásból karbantartási munkálatokat végez Hortobágy és Ohat-Pusztakócs állomás között március 17-től június közepéig. Ezen belül április 30-ig a teljes szakaszon folyamatosan, egész nap szünetel a vonatforgalom, pótlóbuszok szállítják az utasokat. Május 1-jétől újabb fázissal folytatódik a pályakarbantartás ugyanezen vonalon.

A munkálatokat követően jelentősen csökken a sebességkorlátozások száma és mértéke, ezáltal megbízhatóbb lesz a vonatközlekedés a térségben. 

A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség ősztől várhatóan 85, jövőre pedig már 90 százalék fölé javulhat a felújítások után, azaz 2026-tól tíz vonatból kilenc pontosan közlekedhet. 

A munkák eredményeképpen a 2025–2026-os menetrendi időszaktól új menetrend életbe lépése várható, a menetidő akár több mint 15 perccel is csökkenhet Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred között.

MÁV: több száz kilométer vasúti pályánál új időszámítás kezdődik – itt a teljes lista

Összesen tizenhárom vasútvonalat vesz át a GYSEV a MÁV csoporttól. Lázár János szerint Magyarország jól jár az átalakítással.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.