BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

MÁV: több száz kilométer vasúti pályánál új időszámítás kezdődik – itt a teljes lista

Összesen tizenhárom vasútvonalat vesz át a GYSEV a MÁV csoporttól. Lázár János szerint Magyarország jól jár az átalakítással.

Július 1-jétől 752 kilométer vasúti pálya üzemeltetése kerül át a GYSEV-hez, szerdától pedig véglegessé vált az is, hogy melyik a tizenhárom érintett vasútvonal – közölte az építési és közlekedési minisztérium.

P5041834_1
Összesen tizenhárom vasútvonalat vesz át a GYSEV a MÁV csoporttól / Fotó: Csapó Balázs / Kisalföld

Lázár János építési és közlekedési miniszter az év elején tartott közlekedésinfón jelentette be, hogy 

a GYSEV erőforrásai ezentúl nagyobb arányban kerülnek bevonásra a magyarországi vasúti közlekedésbe. „Összeadjuk a két magyar irányítású vasúttársaság, a MÁV és a GYSEV erőforrásait”

 – fogalmazott a tíz vállalás szövegében.

Az idei nyári főszezontól kezdve a GYSEV jelentős többletfeladatokat kap: a vasúttársaság ebben az évben mintegy 752 kilométer vasúti pálya üzemeltetését veszi át a MÁV csoporttól.

Ennek értelmében az alábbi szakaszok üzemeltetése kerül át a GYSEV-hez 2025. július 1-jétől:

  • Győrszabadhegy – Celldömölk
  • Győrszabadhegy – Veszprém
  • Veszprémvarsány – Franciavágás
  • Pápa – Csorna
  • Zalaszentiván – Nagykanizsa
  • Porpác – Székesfehérvár (Székesfehérvár állomás már nem)
  • Zalaegerszeg – Rédics
  • Zalabér-Batyk – Zalaszentgrót
  • Boba – Őriszentpéter – országhatár
  • Ukk – Balatonszentgyörgy (Balatonszentgyörgy állomás már nem)
  • Hajmáskér – Csajág (Csajág állomás már nem)
  • Murakeresztúr országhatár – Balatonszentgyörgy (Balatonszentgyörgy állomás már nem)
  • Murakeresztúr – Gyékényes – országhatár – fokozatosan, több ütemben veszi át a személyszállítási közszolgáltatási feladatokat a GYSEV Zrt.

A vonal átadás-átvétel folyamatával járó további feladatokról folyamatos egyeztetést végeznek a MÁV csoport és a GYSEV Zrt. szakemberei. 

Lázár János korábban Sopronban úgy fogalmazott, hogy a GYSEV-ben szinte mindent megtehetett az osztrák fél, ezért szükséges volt, hogy a Strabag tulajdoni részét megvette a magyar fél, így kétharmados többsége lett a hazai tulajdonosi körnek. A miniszter kiemelte, hogy a cégben van tudás és pénz is, eddig 430 kilométert üzemeltettek a Dunántúlon, most a Balatonig körülbelül 1200 kilométernyi vasutat fognak működtetni.

A GYSEV Magyarország közlekedésében sokkal nagyobb szerepet fog betölteni, mint korábban. Az osztrákok mindent kivettek maguknak, most mi következünk

– mondta.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.