Július 1-jétől 752 kilométer vasúti pálya üzemeltetése kerül át a GYSEV-hez, szerdától pedig véglegessé vált az is, hogy melyik a tizenhárom érintett vasútvonal – közölte az építési és közlekedési minisztérium.
Lázár János építési és közlekedési miniszter az év elején tartott közlekedésinfón jelentette be, hogy
a GYSEV erőforrásai ezentúl nagyobb arányban kerülnek bevonásra a magyarországi vasúti közlekedésbe. „Összeadjuk a két magyar irányítású vasúttársaság, a MÁV és a GYSEV erőforrásait”
– fogalmazott a tíz vállalás szövegében.
Az idei nyári főszezontól kezdve a GYSEV jelentős többletfeladatokat kap: a vasúttársaság ebben az évben mintegy 752 kilométer vasúti pálya üzemeltetését veszi át a MÁV csoporttól.
Ennek értelmében az alábbi szakaszok üzemeltetése kerül át a GYSEV-hez 2025. július 1-jétől:
A vonal átadás-átvétel folyamatával járó további feladatokról folyamatos egyeztetést végeznek a MÁV csoport és a GYSEV Zrt. szakemberei.
Lázár János korábban Sopronban úgy fogalmazott, hogy a GYSEV-ben szinte mindent megtehetett az osztrák fél, ezért szükséges volt, hogy a Strabag tulajdoni részét megvette a magyar fél, így kétharmados többsége lett a hazai tulajdonosi körnek. A miniszter kiemelte, hogy a cégben van tudás és pénz is, eddig 430 kilométert üzemeltettek a Dunántúlon, most a Balatonig körülbelül 1200 kilométernyi vasutat fognak működtetni.
A GYSEV Magyarország közlekedésében sokkal nagyobb szerepet fog betölteni, mint korábban. Az osztrákok mindent kivettek maguknak, most mi következünk
– mondta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.