BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megtörtént, amire senki sem gondolt: megdőlt a Kékszalag abszolút időrekordja

A történelmi csúcs mellett drámákat is hozott az erős szél a Balatonkerülő vitorlásversenyen. Esélyes egység szenvedett árbóctörést – bőven volt rendkívüli esemény a vitorlásversenyen.

Nemcsak a győztes MLS Raiffeisen Fifty-Fifty, hanem a teljes dobogós mezőny  a korábbi csúcson belül ért célba a vitorlásversenyen. A győzelmet hatodszor is a Józsa Márton kormányozta magyar gyártású, kétárbocos katamarán szerezte meg, 4 óra 24 perces idővel. A drámai küzdelemben az egytestű hajók rekordja is a múlté lett.

vitorlásverseny
A Fifty-Fifty megdöntötte a Kékszalag tókerülő vitorlásverseny abszolut időrekordját / Fotó: Katona Tibor


Józsa Márton, az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty kormányosa biztonságra törekvő taktikával vágott neki az 57. Kékszalagnak, végül hatalmas új időrekord született. A hajóban elmondása szerint még további tartalékok vannak, akár kevésbé viharos körülmények között is tovább javítható a mostani időeredmény. 

Élveztük nagyon, de ettől függetlenül voltak izgalmas, nehéz és veszélyes pillanatok is. Szinte végig csökkentett vitorlákkal mentünk, csak visszafelé, Tihany előtt húztuk fel közepes méretűre a legnagyobb vitorláinkat.

Másodikként, 

mindössze 9 perces lemaradással a Sailing Team RSM csapata futott be (4 óra 33 perc) Vándor Róbert kormányzásával.

 „Nagyon kemény, férfias küzdelem volt az egész Kékszalag. Nagyon kellett figyelni, hogy a hajó ne boruljon fel. Ezek nem kellemesen vitorlázható viszonyok, a hajó legnagyobb sebessége 29,1 csomó (54 km/h) volt a Szigligeti-öbölben.

A dobogó harmadik fokára 

a Virág Flóra kormányozta Kürt-Team Kaáli állhatott fel, 

4 óra 46 perces idővel, „Ez volt az első alkalom, hogy ezzel a hajóval indultunk, és még nem tudtunk vele sokat gyakorolni, de örülünk, hogy végül magunkhoz képest is jól szerepeltünk. Most először vitorláztunk ilyen erős szélben, emiatt kicsit izgultunk is.

Új csúcs az egytestűeknél is a vitorlásversenyen

A nap másik nagy szenzációját a Szamuráj Jack nevű, Yardstick Open kategóriában induló vitorlás szolgáltatta. A hajó 8 óra 40 perc alatt teljesítette a Kékszalag távját, ezzel megdöntötte a Principessa 2023 óta fennálló 8 óra 59 perces egytestű rekordját.

"Ez a hajó ebben a szélben nagyon gyors és jó." – mondta Takács Péter a kemény küzdelem után fáradtan. Érdekesség, hogy mind az bszolut győztes katamarán, mind a leggyorsabb egytestű hajó magyar gyártmány, Paulovits Dénes műhelyében készültek.

Dráma is akadt

A verseny első óráiban több katamarán is felborult, és a nap folyamán folyamatosan érkeztek a hírek technikai problémákról, árbóc- és vitorlaszakadásokról. 

Csütörtök estig közel ötven hajó adta fel a küzdelmet. Olyan nagy nevek is a verseny feladására kényszerültek, mint a tizenháromszoros győztes Litkey Farkas (Process Solutions) és csapata, vagy a Petrányi Zoltán vezette Audax Django.
Különösen drámai volt a Sponsi nevű hajó története. A hétfői viharban megsérült Raffica és René Raffica csapatainak tagjai összeálltak, és egy három nap alatt versenyképessé tett hajóval, a Raffica sérült árbocával vágtak neki a távnak. Az árboc azonban a Kenesei-öbölben nem bírta a terhelést és eltört, így a küzdelem számukra véget ért.

Az élmezőny már beért, de a Kékszalag mezőnyének zöme több száz hajó még vízen van, a klasszikus hajók között és a különböző hajóosztályokban is óriási a verseny. Az események folytatódnak éjjel és nappal, a Kékszalag hivatalos szintideje 48 óra, azaz szombat reggel 9-ig teljesíthető.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.