Nemcsak a győztes MLS Raiffeisen Fifty-Fifty, hanem a teljes dobogós mezőny a korábbi csúcson belül ért célba a vitorlásversenyen. A győzelmet hatodszor is a Józsa Márton kormányozta magyar gyártású, kétárbocos katamarán szerezte meg, 4 óra 24 perces idővel. A drámai küzdelemben az egytestű hajók rekordja is a múlté lett.
Józsa Márton, az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty kormányosa biztonságra törekvő taktikával vágott neki az 57. Kékszalagnak, végül hatalmas új időrekord született. A hajóban elmondása szerint még további tartalékok vannak, akár kevésbé viharos körülmények között is tovább javítható a mostani időeredmény.
Élveztük nagyon, de ettől függetlenül voltak izgalmas, nehéz és veszélyes pillanatok is. Szinte végig csökkentett vitorlákkal mentünk, csak visszafelé, Tihany előtt húztuk fel közepes méretűre a legnagyobb vitorláinkat.
Másodikként,
mindössze 9 perces lemaradással a Sailing Team RSM csapata futott be (4 óra 33 perc) Vándor Róbert kormányzásával.
„Nagyon kemény, férfias küzdelem volt az egész Kékszalag. Nagyon kellett figyelni, hogy a hajó ne boruljon fel. Ezek nem kellemesen vitorlázható viszonyok, a hajó legnagyobb sebessége 29,1 csomó (54 km/h) volt a Szigligeti-öbölben.
A dobogó harmadik fokára
a Virág Flóra kormányozta Kürt-Team Kaáli állhatott fel,
4 óra 46 perces idővel, „Ez volt az első alkalom, hogy ezzel a hajóval indultunk, és még nem tudtunk vele sokat gyakorolni, de örülünk, hogy végül magunkhoz képest is jól szerepeltünk. Most először vitorláztunk ilyen erős szélben, emiatt kicsit izgultunk is.
A nap másik nagy szenzációját a Szamuráj Jack nevű, Yardstick Open kategóriában induló vitorlás szolgáltatta. A hajó 8 óra 40 perc alatt teljesítette a Kékszalag távját, ezzel megdöntötte a Principessa 2023 óta fennálló 8 óra 59 perces egytestű rekordját.
"Ez a hajó ebben a szélben nagyon gyors és jó." – mondta Takács Péter a kemény küzdelem után fáradtan. Érdekesség, hogy mind az bszolut győztes katamarán, mind a leggyorsabb egytestű hajó magyar gyártmány, Paulovits Dénes műhelyében készültek.
A verseny első óráiban több katamarán is felborult, és a nap folyamán folyamatosan érkeztek a hírek technikai problémákról, árbóc- és vitorlaszakadásokról.
Csütörtök estig közel ötven hajó adta fel a küzdelmet. Olyan nagy nevek is a verseny feladására kényszerültek, mint a tizenháromszoros győztes Litkey Farkas (Process Solutions) és csapata, vagy a Petrányi Zoltán vezette Audax Django.
Különösen drámai volt a Sponsi nevű hajó története. A hétfői viharban megsérült Raffica és René Raffica csapatainak tagjai összeálltak, és egy három nap alatt versenyképessé tett hajóval, a Raffica sérült árbocával vágtak neki a távnak. Az árboc azonban a Kenesei-öbölben nem bírta a terhelést és eltört, így a küzdelem számukra véget ért.
Az élmezőny már beért, de a Kékszalag mezőnyének zöme több száz hajó még vízen van, a klasszikus hajók között és a különböző hajóosztályokban is óriási a verseny. Az események folytatódnak éjjel és nappal, a Kékszalag hivatalos szintideje 48 óra, azaz szombat reggel 9-ig teljesíthető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.