Logisztika

Csúszásban a Balatoni Bringakör projekt

A mintegy 230 kilométeres fejlesztésben egy alig 11 kilométeres etap okoz fennakadást.

Késésben van a Balatoni Bringakör beruházása. A mintegy 230 kilométeres fejlesztésben egy alig 11 kilométeres etap okoz fennakadást. A Balatonőszöd és Balatonlelle településeket összekötő nyomvonal tervezésére, az engedélyek beszerzésére tavaly júliusban szerződött a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF). A megbízást a Unitef’83, a Via Futura, a Tura Terv és a Főmterv közösen nyerte el 16 millió forintos ajánlattal. A vállalás szerint a konzorciumnak 8 hónapja volt a munkáral, ám egy hónapja 500 napra módosították a koncesszió időtartamát.

Fotó: Jászai Csaba

A csúszás oka, illetve a határidő ellehetetlenülése kettős. Az egyiket a nyomvonal körüli kérdések okozták. A NIF egy 2014-es megvalósíthatósági tanulmány alapján kérte fel a kerékpárút megtervezésére a cégeket, amelyről 2017 augusztusában kiderült, hogy sem a balatonlellei önkormányzat, sem pedig az illetékes Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem támogatja. Ezért a NIF alternatív nyomvonalvizsgálatot rendelt el. A tárca később már rábólintott volna az eredeti nyomvonalra, csakhogy az önkormányzat nem állt kötélnek.

Idén februárban újabb javaslatok születtek az alternatív útvonalakról, a minisztérium április közepén jóváhagyta a végleges nyomvonalat, ám szükségessé vált a geodéziai felmérések és a tervek módosítása.

A másik gond a tavaly július óta kötelező egységes elektronikus közműnyilvántartás működésével volt. A nyertes cégeknek innen kell lehívniuk a fontosabb közműadatokat, e téren ugyanakkor „komoly zavarokkal” szembesültek, mivel az e-közműből nem lehetett kinyerni a tervezéshez elengedhetetlen alapinformációkat.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

NIF Balatonlelle Balatoni Bringakör
Kapcsolódó cikkek