A német kormánnyal a városok levegőtisztaságának a megőrzéséről folyó „dízelcsúcs” tárgyalásokon felmerült lehetséges megoldásokról szólva a Volkswagen vezető munkatársa elmondta, hogy szerintük „nincs technikailag kivitelezhető lehetőség” a motorok utólagos átépítésére. Rámutatott ugyanakkor, hogy sem a katalizátor beszállító cégek, sem maguk az autógyárak nem lesznek hajlandóak garanciát vállalni az utólag beépített berendezések nitrogén-oxid-kibocsátás csökkentő funkciójára.
A Volkswagen hivatalos álláspontja szerint az autógyár kész minden kompromisszumra a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében.
Bármilyen értelmes megoldásban készek vagyunk részt venni, ami hozzájárulhat a belvárosi behajtási tilalom elkerüléséhez
– jelentette ki a Volkswagen szóvivője.
A kormány részéről Svenja Schulze környezetvédelmi miniszter a régi dízelautók utólagos átalakítását, Andreas Scheuer közlekedési miniszter viszont a régi autók újra cserélésének támogatását szorgalmazza.
Az autóipari cégek a közlekedési miniszter álláspontját támogatják, hangsúlyozva, hogy az átépítéshez szükséges szűrőberendezések kifejlesztése, majd engedélyeztetése a Kraftfahrt-Bundesamt gépjárműfelügyeletnél éveket venne igénybe. Ez alatt az idő alatt pedig sokkal többet lehetne tenni a városok levegőjének tisztasága érdekében a régi dízelautók újra cserélésével.
Uniós bírságot vethetnek ki Németországra
A héten a Daimler AG uniós szabályoknak nem megfelelő légkondicionáló rendszere miatt büntetheti meg Németországot az Európai Bíróság. Közben a német kormány megoldást keres arra, miként csökkentsék a légszennyezettségi szintet korlátozások nélkül.