Az elmúlt napokban a VG.hu több olvasója is arról panaszkodott, hogy megpróbált jegyet/bérletet vásárolni a BKK automatáiból, de a gép csak a pénzüket nyelte el, jegyet vagy bérletet viszont már nem kaptak. A felháborodott utasok sorra hívták a közlekedési vállalatot, ahonnan viszont csak azt közölték velük, hogy legyenek türelemmel. Megkerestük a közlekedési vállalatot, hogy mi állhat a jelenség mögött, illetve a megkárosított utasok mire készülhetnek ilyen esetben.
A BKK jelenleg több mint 360 darab jegykiadó automatát üzemeltet, mellyel napjainkra megháromszorozódott az értékesítési pontok száma. Ezek a készülékek hatszor több kártyás fizetési lehetőséget teremtenek
– szögezte le válaszában a vállalat. Hozzátették, a BKK jegykiadó automatáit szívesen használják az ügyfeleik, napjainkban az automatahálózat bonyolítja a teljes forgalom több mint 50 százalékát. Tájékoztatásuk szerint
az automaták megjelenésével párhuzamosan ugyanakkor megjelentek az automatákat eltömítő személyek is.
Az ő tevékenységük következményeként előfordul, hogy a készpénzes fizetési opció olykor nem elérhető, aminek okai az alábbiak lehetnek:
A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint a jegyautomata-hálózat a 2018-as évben több mint 16,8 millió tranzakciót bonyolított le, melyhez viszonyítva az értékcikkek kiadásának elmaradása ügyében bejelentett hibák csupán 0,0027 százalékos arányt képviseltek, ami alacsonynak mondható – ez körülbelül 450 esetet jelent.
Ezt tegye, ha pórul járt
A jegy- és bérletértékesítő automaták informatikai távfelügyeletbe vannak kötve, így a munkatársaink a lehető leghamarabb értesülnek azok esetleges hibájáról és a vállalat azonnal megteszi a hibaelhárításhoz szükséges intézkedéseket – közölte a közlekedési cég. Felhívták a figyelmet továbbá, hogy aki nem jutott hozzá a jogos visszajáróhoz, vagy értékcikkéhez,
lehetőség szerint még a helyszínen lépjen kapcsolatba a BKK telefonos ügyfélszolgálatával
a 0613255255-ös telefonszámon a „2” majd „0” menüpontokat választva, vagy az automata kijelzőjén található díjmentesen hívható „Segítség” gomb megnyomásával. A BKK a bejelentett ügyeket minden esetben kivizsgálja és
30 napon belül a jogosnak bizonyuló esetekben visszatéríti az utasoknak az automatában maradt pénzt, vagy a beragadt értékcikk összegét.
Ha nem kapott jegyet, akkor is büntetnek
A budapesti közösségi közlekedésben elővételi rendszer működik. Érvényes utazási jogosultság nélkül az utazást megkezdeni nem szabad, annak hiányában jogosan kezdeményezhetnek pótdíjazást a jegyellenőrök – hangsúlyozta a BKK. Hozzátették:
jegyvásárlási lehetőség hiánya a felszállás helyén nem mentesít a pótdíj megfizetése alól, ezért javasolják, hogy az utazásához szükséges jegyet vagy bérletet lehetőleg elővételben váltsák meg az utasok.