A Boeing vezetése már a tavaly őszi indonéz repülőgép-katasztrófa előtt egy évvel tudott a 737 MAX repülőgépek típushibáiról, de hallgatott róluk – erről a The Wall Street Journal (WSJ) amerikai lap közölt cikket. Az újság értesülései szerint a gyár vezetői már az első modellek gyártása után észlelték a problémákat, de nem jelezték a szövetségi légügyi hatóságnak (FAA). A WSJ azt is írja, hogy a repülőgépgyártó vállalat az indonéziai Lion Air légitársaság gépének tavaly októberi katasztrófája után is csak néhány légitársasággal és néhány pilótával osztotta meg a vonatkozó információkat, de akkor is csak részlegesen.
A gyár illetékes tisztségviselői csak öt hónappal később, az etióp légitársaság járatának Addisz-Abeba melletti lezuhanása után kezdtek beszélni a biztonsági hibákról, de a nyilvánosság előtt még akkor sem fedték fel, hogy szoftverhibáról van szó. Ennek napvilágra kerüléséig újabb hat hetet kellett várni. A lap az FAA szóvivőjére hivatkozva azt közölte:
minderről a légügyi hatóság vezetőjének sem volt tudomása.
Ennek kapcsán a kiszivárgó hírek szerint mind a hatóság, mind a chicagói repülőgépgyár vezető munkatársai egyre növekvő aggodalommal vetik fel, hogy vajon mennyire működik átláthatóan a Boeing, és milyen mértékben hallgatta el szándékosan a pilótafülkében észlelt biztonsági hibákat.