Logisztika

Időzavarban a Boeing menedzsmentje

Súlyos vádak láttak napvilágot a Boeing céggel szemben. Úgy tűnik, legalább két légi katasztrófa megelőzhető lett volna.

A Boeing vezetése már a tavaly őszi indonéz repülőgép-katasztrófa előtt egy évvel tudott a 737 MAX repülőgépek típushibáiról, de hallgatott róluk – erről a The Wall Street Journal (WSJ) amerikai lap közölt cikket. Az újság értesülései szerint a gyár vezetői már az első modellek gyártása után észlelték a problémákat, de nem jelezték a szövetségi légügyi hatóságnak (FAA). A WSJ azt is írja, hogy a repülőgépgyártó vállalat az indonéziai Lion Air légitársaság gépének tavaly októberi katasztrófája után is csak néhány légitársasággal és néhány pilótával osztotta meg a vonatkozó információkat, de akkor is csak részlegesen.

Forrás: AFP

A gyár illetékes tisztségviselői csak öt hónappal később, az etióp légitársaság járatának Addisz-Abeba melletti lezuhanása után kezdtek beszélni a biztonsági hibákról, de a nyilvánosság előtt még akkor sem fedték fel, hogy szoftverhibáról van szó. Ennek napvilágra kerüléséig újabb hat hetet kellett várni. A lap az FAA szóvivőjére hivatkozva azt közölte:

minderről a légügyi hatóság vezetőjének sem volt tudomása.

Ennek kapcsán a kiszivárgó hírek szerint mind a hatóság, mind a chicagói repülőgépgyár vezető munkatársai egyre növekvő aggodalommal vetik fel, hogy vajon mennyire működik átláthatóan a Boeing, és milyen mértékben hallgatta el szándékosan a pilótafülkében észlelt biztonsági hibákat.

 

Boeing 737 MAX WSJ típushiba
Kapcsolódó cikkek