A MÁV szerint a Budapest–Hatvan vonal felújítása alatt a növekvő eljutási idő és a vonatpótlás okozta átszállások miatt a korábbiakhoz képest érezhetően csökken a vonalon az utasszám, és év végéig még további visszaesésre számítanak.
A korszerűsített pálya, a megújult állomási környezet és a csökkenő menetidők viszont előrevetítik, hogy a felújított szakaszon jelentősen növekszik majd a vasutat választók aránya, ahogy a székesfehérvári és az esztergomi vonalon is erőteljes utasszám-növekedést eredményezett az ottani beruházás
– emelték ki.
Országosan mintegy 9,8 milliárd forintért végez buszos pótlást a Volánbusz a MÁV-nak – közölte a vasúttársaság a Világgazdaság érdeklődésére.
Az erről szóló keretszerződést még 2017 augusztusában írták alá a felek. Az időtartamát 30 hónapra – tehát 2020 februárjáig – vagy a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig állapították meg. Az egyezség értelmében biztosítja például a tömegközlekedési lehetőséget a Volán a február 4-én – a tervek szerint tíz hónapra – lezárt Budapest–Hatvan vonalon is.
A feladatra 66 buszt állítottak forgalomba, ezek számos, a fejlesztés által érintett vonatjárat (a miskolci IC, a sátoraljaújhelyi és egri gyors, a gödöllői személy) helyett közlekednek. A legzsúfoltabb miskolci IC-k kiesését csúcsidőben négy–hét, peremidőszakokban három–öt, pénteken és vasárnap hat–nyolc pótlóbusszal oldják meg.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható