A MÁV szerint a Budapest–Hatvan vonal felújítása alatt a növekvő eljutási idő és a vonatpótlás okozta átszállások miatt a korábbiakhoz képest érezhetően csökken a vonalon az utasszám, és év végéig még további visszaesésre számítanak.
A korszerűsített pálya, a megújult állomási környezet és a csökkenő menetidők viszont előrevetítik, hogy a felújított szakaszon jelentősen növekszik majd a vasutat választók aránya, ahogy a székesfehérvári és az esztergomi vonalon is erőteljes utasszám-növekedést eredményezett az ottani beruházás
– emelték ki.
Országosan mintegy 9,8 milliárd forintért végez buszos pótlást a Volánbusz a MÁV-nak – közölte a vasúttársaság a Világgazdaság érdeklődésére.
Az erről szóló keretszerződést még 2017 augusztusában írták alá a felek. Az időtartamát 30 hónapra – tehát 2020 februárjáig – vagy a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig állapították meg. Az egyezség értelmében biztosítja például a tömegközlekedési lehetőséget a Volán a február 4-én – a tervek szerint tíz hónapra – lezárt Budapest–Hatvan vonalon is.
A feladatra 66 buszt állítottak forgalomba, ezek számos, a fejlesztés által érintett vonatjárat (a miskolci IC, a sátoraljaújhelyi és egri gyors, a gödöllői személy) helyett közlekednek. A legzsúfoltabb miskolci IC-k kiesését csúcsidőben négy–hét, peremidőszakokban három–öt, pénteken és vasárnap hat–nyolc pótlóbusszal oldják meg.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.