A MÁV szerint a Budapest–Hatvan vonal felújítása alatt a növekvő eljutási idő és a vonatpótlás okozta átszállások miatt a korábbiakhoz képest érezhetően csökken a vonalon az utasszám, és év végéig még további visszaesésre számítanak. „A korszerűsített pálya, a megújult állomási környezet és a csökkenő menetidők viszont előrevetítik, hogy a felújított szakaszon jelentősen növekszik majd a vasutat választók aránya, ahogy a székesfehérvári és az esztergomi vonalon is erőteljes utasszám-növekedést eredményezett az ottani beruházás” – emelték ki.
Országosan mintegy 9,8 milliárd forintért végez buszos pótlást a Volánbusz a MÁV-nak – közölte a vasúttársaság a Világgazdaság érdeklődésére. Az erről szóló keretszerződést még 2017 augusztusában írták alá a felek. Az időtartamát 30 hónapra – tehát 2020 februárjáig – vagy a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig állapították meg. Az egyezség értelmében biztosítja például a tömegközlekedési lehetőséget a Volán a február 4-én – a tervek szerint tíz hónapra – lezárt Budapest–Hatvan vonalon is. A feladatra 66 buszt állítottak forgalomba, ezek számos, a fejlesztés által érintett vonatjárat (a miskolci IC, a sátoraljaújhelyi és egri gyors, a gödöllői személy) helyett közlekednek. A legzsúfoltabb miskolci IC-k kiesését csúcsidőben négy–hét, peremidőszakokban három–öt, pénteken és vasárnap hat–nyolc pótlóbusszal oldják meg.
A statisztika szerint a vágányzár életbeléptetése óta május végéig körülbelül 290 ezren utaztak busszal a Budapest–Hatvan vasútvonalon. Ehhez mérten elenyésző az ezzel összefüggésben beérkező panaszok száma: csupán 135 esetet jegyeztek fel, ami azt mutatja, hogy a forgalmas vonal szünetelését mind a MÁV, mind a Volán jól kezeli a körülményekhez képest. Az utasok észrevételei jellemzően a Keleti pályaudvarról való indulási pontra, az IC-buszok túl hosszúra tervezett menetidejére (ezt március közepén korrigálták is), az elővárosi menetrend nem megfelelő betartására és a gödöllői ideiglenes megállók kijelölésére vonatkoztak.
A fejlesztés befejezésével a vasúttársaság azt ígéri, hogy a Budapest–Hatvan vonalon több vonat nagyobb tempóval fog közlekedni. Rákos és Aszód között 100-120, az Aszódot Hatvannal összekötő pályán pedig 160 kilométerre nőhet a sebesség, miután 52 kilométernyi kétvágányú vasúti pályát építenek át. Menetrendi oldalról is számos előny várható: Gödöllőig bevezetik a zónázó rendszert, s ezzel jelentősen csökken az eljutási idő Budapestig. Óránként közlekedik majd gyorsvonat Egerbe, a hatvani és gödöllői zónázó és személyvonatok pedig húszpercenként járnak reggelente munkanapokon a Keletibe.
Ezenfelül tucatnyi egyéb infrastrukturális beruházást is elvégeznek a vonalon. Pécelen, Isaszegen, Gödöllőn, Aszódon és Turán új, széles peronokat, lifteket és gyalogos-aluljárókat építenek. Akadémia-Újtelep néven új megállóhelyet alakítanak ki Rákos és Rákosliget között, az 508. utcánál. A máriabesnyői megállóhely is liftet kap, Gödöllőn teljesen átépítik a H8-as HÉV végállomását. Öt helyszínen felüljárók váltják fel az eddigi szintbeli átjárókat, de a Budapest–Hatvan szakasz valamennyi vasúti műtárgyát rendbe rakják. Összesen 330 új P+R-parkolóhelyet hoznak létre, mindegyik állomáson és megállóhelyen új perontetőket és utastájékoztató berendezéseket szerelnek fel. A települések lakott területei mentén, összesen 28 kilométer hosszan zajvédő falat is felhúznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.