Révész Máriusz elmondta, hogy a források eddig is rendelkezésre álltak, ugyanakkor a Balaton-kör, a Budapest–Balaton és a Budapest–Rajka közötti biciklis útszakasz megvalósulása valóban elhúzódik. Ennek okát a közbeszerzések lassú lebonyolításában, a hosszú engedélyezési folyamatokban, az érintett földterületek kisajátításának bonyolultságában és főleg a Balaton menti területeken a helyi önkormányzatokkal való egyeztetések nehézkességében jelölte meg. De a környezetvédelmi hatástanulmány beszerzése is egy évbe telt – emelte ki.
Révész Máriusz szerint nem igazak azok az állítások, amelyek szerint a szóban forgó nyomvonalakon tulajdonképpen csak útburkolati jelek felfestésével, közlekedési táblák kihelyezésével oldanák meg a kerékpárút kialakítását. A projekt részleteiről nem kívánt nyilatkozni, abban ugyanis a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. mint az érintett közbeszerzések lebonyolítója kompetens. (A céget megkerestük, későbbre ígértek tájékoztatást.) „Jövő nyárra mind a Balatonnál, mind pedig a fővárost a tóval összekötő útvonalon érezhetők lesznek már a fejlesztések” – ígérte a kormánybiztos.
A napokban a G7 gazdasági portál írt arról, hogy bár felmerült, idén mégsem készül el Budapest–Balaton bringás infrastruktúra. Bár most is el lehet tekerni a tóig, az út döntő részét azonban a 7-es főúton járműforgalom mellett kell megtenni, vagy alacsonyabb rendű utakon, ami jelentősen megnöveli a távolságot.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatják