BUX 39,412.74
-0.51%
BUMIX 3,795.1
-0.11%
CETOP20 1,860.46
+1.28%
OTP 8,400
+0.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.12%
-0.57%
0.00%
ZWACK 18,300
-1.08%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
-1.19%
-1.92%
0.00%
OPUS 173.6
-2.91%
-5.46%
0.00%
0.00%
-2.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,926
-0.14%
DELTA 39.85
-0.37%
ALTEO 2,290
+1.78%
0.00%
-0.98%
EHEP 1,370
-3.86%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.21%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.95%
-1.13%
-0.77%
0.00%
-1.38%
-0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.02%
NAP 1,278
-0.16%
0.00%
+18.75%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Jövő nyárra ígérik a Budapest–Balaton bringaút kiépülését

Nagy ütemben kezdődnek meg a Balaton körüli, illetve a Budapestet a tóval összekötő kerékpárút kivitelezési munkálatai augusztus 20-a után – erről az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos beszélt a Világgazdaságnak. Révész Máriusz elmondta, hogy a források eddig is rendelkezésre álltak, ugyanakkor a Balaton-kör, a Budapest–Balaton és a Budapest–Rajka közötti biciklis útszakasz megvalósulása valóban elhúzódik. Ennek okát a közbeszerzések lassú lebonyolításában, a hosszú engedélyezési folyamatokban, az érintett földterületek kisajátításának bonyolultságában és főleg a Balaton menti területeken a helyi önkormányzatokkal való egyeztetések nehézkességében jelölte meg. De a környezetvédelmi hatástanulmány beszerzése is egy évbe telt – emelte ki. Révész Máriusz szerint nem igazak azok az állítások, amelyek szerint a szóban forgó nyomvonalakon tulajdonképpen csak útburkolati jelek felfestésével, közlekedési táblák kihelyezésével oldanák meg a kerékpárút kialakítását. A projekt részleteiről nem kívánt nyilatkozni, abban ugyanis a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. mint az érintett közbeszerzések lebonyolítója kompetens. (A céget megkerestük, későbbre ígértek tájékoztatást.) „Jövő nyárra mind a Balatonnál, mind pedig a fővárost a tóval összekötő útvonalon érezhetők lesznek már a fejlesztések” – ígérte a kormánybiztos.

A napokban a G7 gazdasági portál írt arról, hogy bár felmerült, idén mégsem készül el Budapest–Balaton bringás infrastruktúra. Bár most is el lehet tekerni a tóig, az út döntő részét azonban a 7-es főúton járműforgalom mellett kell megtenni, vagy alacsonyabb rendű utakon, ami jelentősen megnöveli a távolságot. A Magyar Közlönyben 2017 júliusában jelent meg az a döntés, hogy 2019-ig összesen 27 milliárd forintot különítenek el bicikliút-építésre. A kiemelt projektek között a Budapest–Balaton is szerepel: négy szakaszban, 108 kilométer hosszan építenék meg. A kivitelezés augusztus végén Budapest és Etyek között kezdi meg a tendert megnyerő Strabag Általános Építő Kft., de egyelőre csak építési engedélyhez nem kötött, forgalomtechnikai beavatkozásokkal.

Révész Máriusz májusban a Világgazdaságnak azt mondta, a következő négy évben 150 milliárd forint jut kerékpárút-fejlesztésekre.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Ezek is érdekelhetik