BUX 39,240.53
-1.65%
BUMIX 3,711.97
-1.12%
CETOP20 1,829.32
-2.80%
OTP 8,422
-0.78%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.75%
-1.73%
-1.49%
ZWACK 18,550
+1.09%
0.00%
ANY 1,570
-0.95%
RABA 1,095
+0.92%
0.00%
+0.63%
-3.12%
-0.94%
OPUS 165.8
-2.01%
+5.42%
-3.90%
0.00%
-3.19%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,918
-1.75%
-1.27%
ALTEO 2,370
-0.84%
+11.76%
-1.22%
EHEP 1,130
-5.83%
-0.83%
+0.89%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-0.77%
0.00%
0.00%
-0.36%
+0.81%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
-0.27%
-3.12%
NAP 1,238
+1.48%
0.00%
-15.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

A MÁV kiírta a közbeszerzést az újraindításra

A magyar és a szerb kormány még áprilisban szándéknyilatkozatot írt alá a Szeged–Röszke–Szabadka vonal rekonstrukciójáról.

Megjelent a Szeged és Röszke közötti vasútvonal felújítására vonatkozó közbeszerzési kiírás. A MÁV úgynevezett feltételes közbeszerzési eljárást írt ki a 136-os számú vasútvonal felújításának tervezési és kivitelezési munkáira. A tervek szerint a beruházás eredményeképp 2022 nyarára villamosított, modern pálya kötheti össze Szegedet és Szabadkát.

Mint arról lapunk is beszámolt, a magyar és a szerb kormány még áprilisban szándéknyilatkozatot írt alá a társadalmi, gazdasági és kulturális szempontból is kiemelten fontos Szeged–Röszke–Szabadka vonal rekonstrukciójáról, lehetővé téve a 160 ezres lakosú csongrádi megyeszékhely és a 100 ezres lakosú észak-bácskai központ közötti versenyképes vasúti személyszállítás újraindítását.

Fotó: NIF

A fejlesztéssel a vajdasági település és Szeged között 30-40 perces lenne a menetidő a 44 kilométeres vonalon, amelynek 13 kilométeres magyar szakaszát újíttatja fel és állítja üzembe az állami vasúttársaság.

A Szeged és Szabadka közötti vonal átépítése azért is kiemelt beruházás, mert ezzel a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítása idején Szeged felé kerülő útvonalat lehet biztosítani a személyszállító és a tehervonatoknak. Az egyvágányú pályát úgy rekonstruálják, hogy 120 kilométer per órára emelhessék a megengedett sebességet (egyes rövidebb szakaszokon 80 kilométeres óránkénti sebesség lesz érvényben). Teljesen felújítják a vágányokat, korszerűsítik a biztosítóberendezést, és váltófűtést építenek be. Javítják továbbá az útátjárók állapotát, és az 5-ös számú főút felüljáróját is kibővítik.

 

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek