BUX 42,805.14
+0.17%
BUMIX 3,737.04
-0.17%
CETOP20 1,841.99
0.00%
OTP 8,882
-0.40%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-1.46%
ZWACK 17,300
0.00%
0.00%
ANY 1,545
0.00%
RABA 1,115
0.00%
0.00%
+0.32%
0.00%
0.00%
OPUS 152.8
+0.66%
0.00%
+0.53%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,840
+0.92%
0.00%
ALTEO 2,720
-2.16%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.27%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.50%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,228
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Ismét napirendre került a nagyszabású erdélyi vasútfejlesztés terve

Több mint másfél milliárd eurós beruházás keretében korszerűsítenék és villamosítanák Romániában a Kolozsvárt a magyar–román határral összekötő vasúti szakaszt. Ez a projekt azonban nem ugyanaz mint, amelynek keretében a magyar kormány gyorsvasutat építene a kincses város érintésével Budapest és Bukarest között.

Öt éven belül akár 160 kilométeres óránkénti sebességgel is közlekedhetnek majd a vonatok Kolozsvár és Nagyvárad között, legalábbis a román hatóságok ígérete szerint. A bukaresti közlekedési minisztérium a napokban megállapodást kötött a kincses város, a bihari megyeszékhely és Arad önkormányzatával az érintett szakasz villamosítását és teljes korszerűsítését célzó projekt támogatásáról. A Lucian Bode, a február elején bizalmatlansági indítvánnyal megbuktatott román kormány szállításügyi minisztere által az ország egyik legfontosabb vasúti infrastrukturális projektjének nevezett

beruházás költségvetése 7,3 milliárd lejre (511 milliárd forintra) rúg, amelynek egy részét európai uniós forrásból, a többit a nemzeti költségvetésből fedezik.

Fotó: Shutterstock

A Kolozsvár és a magyar–román határ között húzódó, éppen 150 évvel ezelőtt átadott, 166 kilométeres vasútvonalat teljesen felújítanák; ebből 160 kilométert villamosítanának is, 88 kilométer hosszan pedig megkettőznék a vasúti pályát. A tíz pályaudvar, valamint felüljárók és alagutak felújítását is magában foglaló projekt legfontosabb hozadéka lenne, hogy

három óráról egy óra 45 percre csökkenne a menetidő a kincses város és Nagyvárad között.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja!

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek