Logisztika

Nehezebbé válhat a repülővel utazók élete

Szigorítaná az unió a légi utasok kompenzálásáról szóló irányelvet.

Jelentősen szigorítaná az a légi utasok kártérítéséről szóló irányelvet, az utasoknak nehezebb lenne kompenzációt kérni a légitársaságtól.

A Politico által szemlézett javaslat lényege, hogy sokkal többet kellene egy járatnak késnie ahhoz, hogy az utas kártérítést kérhessen.

A horvát elnökség által beterjesztett módosítás szerint az 1500 kilométert meg nem haladó utak esetében a mai kettő helyett öt, az 1500 és 3500 kilométer közöttieknél három helyett kilenc, míg a 3500 kilométeresnél hosszabbak esetében négy helyett 12 órát kellene késnie a járatnak ahhoz, hogy az utas kompenzációt kérhessen. Ugyanezek a feltételek vonatkoznak a törlésre is, vagyis a légitársaságnak biztosítania kell az alternatív eljutás lehetőségét,

és kártérítést csak akkor kaphatna az utas, ha 5, 9, vagy 12 órát késett a járata.

A javaslat szerint az államilag támogatott járatok utasai nem kérhetnek semmilyen kompenzációt, és nem vonatkozik a kártérítési kötelezettség azokra az összeköttetésekre sem, amelyeket az unió földrajzi peremén lévő, vagy 1 milliónál kisebb éves utasforgalmat bonyolító repülőterekről, vagy repülőtérre indítottak. Azt a javaslat nem részletezte, hogy pontosan melyek a földrajzi peremterületek.

Fotó: Bernd Settnik/dpa-Zentralbild/dpa/AFP

A horvát elnökség módosítása szerint abban az esetben sem jár kártérítés, ha az utas csatlakozó járattal érkezik Európába, és a gép az unión kívüli légtérben szenvedte el a késést.

A kártérítés összegét a javaslat nem módosítja.

A légitársaságok a jelenleg érvényes irányelvvel szemben többször is nemtetszésüket fejezték ki, mivel állításuk szerint a kompenzáció összege sok esetben meghaladja a jegy árát.

késes repülőgép kompenzáció uniós irányelv törlés
Kapcsolódó cikkek