BUX 50,768.12
-0.27%
BUMIX 4,282.73
-0.76%
CETOP20 2,297.16
0.00%
OTP 17,335
-0.26%
KPACK 8,500
-27.97%
0.00%
-3.27%
-0.26%
0.00%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,315
-3.66%
+1.11%
-0.36%
+0.86%
-1.93%
-2.82%
-2.83%
-0.47%
-1.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,424
+0.58%
-0.78%
ALTEO 1,730
+0.87%
0.00%
+2.07%
EHEP 1,765
0.00%
0.00%
-0.98%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.67%
-0.23%
-0.77%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
+1.64%
+0.44%
0.00%
-0.96%
-1.80%
NUTEX 16.44
+2.37%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Kínai gigavállalat is beszállna a magyar vasúti fejlesztésbe

A kínai vasúti vállalat és a záhonyi vasútfejlesztés úttörője között már tavaly elkezdődött a párbeszéd.

Kínai állami vállalatóriás jelezte a magyar vasúti piac szereplői felé, hogy beszállna a magyarországi vasúti járművek fejlesztésébe. Mivel számunkra a fejlesztés kiemelt nemzetgazdasági érdek, a kínai CRRC cég szándéknyilatkozata eljutott a magyar kormányhoz is – írja a Celiz közleményében.

A CRRC (China National Railway Locomotive & Rolling Stock Industry Corporation) kínai vasúti vállalat és a záhonyi vasútfejlesztés úttörője, a MÁV-REC Kft. között már tavaly elkezdődött a párbeszéd a lehetséges együttműködési lehetőségek felméréséről.

A CRRC a legnagyobb kínai, úgynevezett gördülőállomány gyártásával és karbantartásával foglalkozó vállalat.

Kínán kívül az Egyesült Államokban, Törökországban és Dél-Kelet-Ázsiában is részt vesz beruházásokban. Óriási tapasztalattal rendelkeznek, és mint az kiderült, az európai piac kulcsfontosságú számára.

Fotó: Getty Images

Az előzetes tárgyalások eredményeként a CRRC európai leányvállalatának vezérigazgatója, Chen Qiang már szándéknyilatkozat formájában jelezte Csomós Norbert, a záhonyi ipari és logisztikai park fejlesztéséért felelős CELIZ konzorcium vezetője felé, hogy vállalata részt venne a különböző vasúti járműállomány fejlesztési beruházásaiban.

Ezt a dokumentumot ezután Horváth László, a MÁV-REC Kft. többségi tulajdonosa pénteken ismertette a kormány képviselőjével, György Lászlóval. A gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár úgy vélte, hogy mivel a magyar vasúti infrastruktúra következő 10 éves fejlesztése nemzetgazdasági érdek, ezért kívánatos a lehetőségek felmérése és a 2010 óta követett patrióta, pragmatikus szempontrendszer érvényesítése az iparfejlesztés során, amelynek része az állami szintű párbeszéd a szükséges technológiai partnerek bevonásáról.

György László és Horváth László. Fotó: Celiz Konzorcium

A záhonyi ipari és logisztikai park kialakítását Magyarország és Kína stratégiai kérdésként kezeli.

Az európai viszonylatban is jelentős záhonyi logisztikai, vasúti és áruforgalmi csomópont a már jól ismert kínai kezdeményezés, az Egy Övezet Egy Út része. E nagyszabású elképzelés során olyan technológiai és ipari fejlesztési beruházások előkészítése történik, amely jelentős hatással lesz az EU és Kína közötti vasúti teherforgalomra. Az EU elvárása szerint 2050-ig a jelenleginek a duplájára kell bővíteni a vasúti árufuvarozást.

A CELIZ projektben a konzorcium Kína mellett Oroszországgal, Kazahsztánnal és a FÁK országokkal is keresi az együttműködési pontokat. Az orosz vasutak leányvállalatával, az RZD Russian Railways Logistics-val például operátori szerepkör betöltéséről kezdett tárgyalásokat – írják.

Kapcsolódó cikkek