BUX 39,691.46
-1.42%
BUMIX 3,756.39
-0.24%
CETOP20 1,681.37
-1.54%
OTP 8,500
-3.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
ENEFI 191.5
-8.37%
0.00%
-0.47%
ZWACK 16,850
-0.30%
0.00%
ANY 1,460
+2.10%
RABA 1,125
-0.88%
0.00%
+0.99%
0.00%
-1.08%
+1.67%
0.00%
-3.34%
0.00%
-0.13%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,500
-0.64%
+0.92%
ALTEO 2,890
-2.69%
0.00%
+0.56%
0.00%
0.00%
-0.68%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.90%
0.00%
+2.27%
+2.00%
-1.96%
GOPD 12,300
+36.67%
OXOTH 3,520
-0.56%
-5.66%
NAP 1,296
-0.31%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Kínai gigavállalat is beszállna a magyar vasúti fejlesztésbe

A kínai vasúti vállalat és a záhonyi vasútfejlesztés úttörője között már tavaly elkezdődött a párbeszéd.

Kínai állami vállalatóriás jelezte a magyar vasúti piac szereplői felé, hogy beszállna a magyarországi vasúti járművek fejlesztésébe. Mivel számunkra a fejlesztés kiemelt nemzetgazdasági érdek, a kínai CRRC cég szándéknyilatkozata eljutott a magyar kormányhoz is – írja a Celiz közleményében.

A CRRC (China National Railway Locomotive & Rolling Stock Industry Corporation) kínai vasúti vállalat és a záhonyi vasútfejlesztés úttörője, a MÁV-REC Kft. között már tavaly elkezdődött a párbeszéd a lehetséges együttműködési lehetőségek felméréséről.

A CRRC a legnagyobb kínai, úgynevezett gördülőállomány gyártásával és karbantartásával foglalkozó vállalat.

Kínán kívül az Egyesült Államokban, Törökországban és Dél-Kelet-Ázsiában is részt vesz beruházásokban. Óriási tapasztalattal rendelkeznek, és mint az kiderült, az európai piac kulcsfontosságú számára.

Fotó: Getty Images

Az előzetes tárgyalások eredményeként a CRRC európai leányvállalatának vezérigazgatója, Chen Qiang már szándéknyilatkozat formájában jelezte Csomós Norbert, a záhonyi ipari és logisztikai park fejlesztéséért felelős CELIZ konzorcium vezetője felé, hogy vállalata részt venne a különböző vasúti járműállomány fejlesztési beruházásaiban.

Ezt a dokumentumot ezután Horváth László, a MÁV-REC Kft. többségi tulajdonosa pénteken ismertette a kormány képviselőjével, György Lászlóval. A gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár úgy vélte, hogy mivel a magyar vasúti infrastruktúra következő 10 éves fejlesztése nemzetgazdasági érdek, ezért kívánatos a lehetőségek felmérése és a 2010 óta követett patrióta, pragmatikus szempontrendszer érvényesítése az iparfejlesztés során, amelynek része az állami szintű párbeszéd a szükséges technológiai partnerek bevonásáról.

György László és Horváth László. Fotó: Celiz Konzorcium

A záhonyi ipari és logisztikai park kialakítását Magyarország és Kína stratégiai kérdésként kezeli.

Az európai viszonylatban is jelentős záhonyi logisztikai, vasúti és áruforgalmi csomópont a már jól ismert kínai kezdeményezés, az Egy Övezet Egy Út része. E nagyszabású elképzelés során olyan technológiai és ipari fejlesztési beruházások előkészítése történik, amely jelentős hatással lesz az EU és Kína közötti vasúti teherforgalomra. Az EU elvárása szerint 2050-ig a jelenleginek a duplájára kell bővíteni a vasúti árufuvarozást.

A CELIZ projektben a konzorcium Kína mellett Oroszországgal, Kazahsztánnal és a FÁK országokkal is keresi az együttműködési pontokat. Az orosz vasutak leányvállalatával, az RZD Russian Railways Logistics-val például operátori szerepkör betöltéséről kezdett tárgyalásokat – írják.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek