BUX 42,987.81
+0.02%
BUMIX 3,815.98
+0.08%
CETOP20 1,817.1
0.00%
OTP 9,082
+1.02%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.14%
+2.76%
ZWACK 17,200
-1.15%
0.00%
ANY 1,545
-0.64%
RABA 1,170
+2.63%
-0.98%
+2.19%
0.00%
0.00%
+1.33%
+5.26%
-0.26%
0.00%
-0.12%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,826
-1.26%
+0.52%
ALTEO 2,990
-0.33%
0.00%
-0.11%
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+1.01%
0.00%
+2.07%
-14.09%
-0.37%
NUTEX 10.95
-2.67%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
-6.29%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
-5.35%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Nincs pénz a 3-as metró aluljáróinak felújítására

Két aluljárót újítana fel a BKK a 3-as metró vonalán.

Közbeszerzést írt ki a BKK a Göncz Árpád városközpont és a Határ úti metróállomáshoz kapcsolódó gyalogos-aluljáró felújítására, illetve a felszíni akadálymentesítésére. Ha ezek az eljárások eredményesen zárulnak, az előrelépés a 3-as metró vonalának megközelítése szempontjából a mozgásukban korlátozottak vagy éppen a babakocsival közlekedő utasok számára. Az ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje május 31. A szerződések teljesítésének időtartamát 540 munkanapban határozták meg, vagyis mintegy másfél évben. Ugyanakkor lényeges elem, hogy a megjelent két tender feltételes, mivel egyelőre nincs forrás a kivitelezésre. A BKK közlése szerint sikeres eljárás lefolytatása és a forrás biztosítása esetén

a munkák előreláthatólag idén év végén kezdődhetnek.

A Fővárosi Közgyűlés napirendjén még március végén jelent meg az az előterjesztés, amely alapján Karácsony Gergely főpolgármester – a veszélyhelyzet miatt fennálló különleges jogkörével élve egy személyben – jóváhagyta a Göncz Árpád városközpont és a Határ úti állomás feltételes közbeszerzéseinek elindítását. Az M3-as metróvonal teljes körű akadálymentesítésének a 3-as metró infrastruktúrájának folyamatban lévő rekonstrukciójával együtt kellene megvalósulnia. Ez azért fontos, mert a mintegy 220 milliárdos beruházás uniós támogatásának egyik feltétele éppen az akadálymentesített hozzáférés teljesülése.

Fotó: Balogh Zoltán / MTI

Erre a fedezetet a főváros jelen állás szerint úgy teremtené elő, hogy támogatási igényt kíván benyújtani a központi költségvetésből történő finanszírozásra. Hogy végül ez sikerül-e, az a beérkező pályázatokban szereplő összegek nagyságán is múlik. Mindenesetre tudomásunk szerint, amint rendelkezésre állnak az árajánlatok,

a főváros és a kormány közötti egyeztető fórum, az FKT tárgyalni fogja az ügyet.

A Göncz Árpád városközpontnál található aluljáró az M3-as metróvonal mentén létesített aluljárórendszerek között az egyik legkomplexebb. A tervek szerint megújul az aluljáró burkolata mind a járófelület, mind az oldalfalak szintjén. Korszerűsödik az elektromos hálózat, a víziközmű- és a világítási rendszer. Új térfigyelő és tűzjelző rendszer épül ki, illetve egységes arculatú, árusításhoz megfelelő alapterületű üzlethelyiségeket alakítanak ki. Az aluljáró három lépcsőkijáratában pedig egy-egy felvonó létesül. A Határ útnál az építészeti beavatkozás elsődleges célja a felszín és a metróállomás akadálymentesítése. Az aluljáró mindkét lépcsőkijáratába egy-egy felvonó kerül, a felszínen pedig üvegezett liftfelépítmények épülnek.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek