BUX 50,961.25
-2.68%
BUMIX 4,273.42
-0.99%
CETOP20 2,251.73
-3.61%
OTP 17,135
-4.62%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-4.38%
-0.26%
-1.21%
ZWACK 16,500
-0.60%
0.00%
ANY 1,530
-0.65%
RABA 1,365
-1.80%
-2.18%
-1.63%
+2.72%
+1.57%
-1.79%
+6.33%
-0.47%
-1.52%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-2.07%
MOL 2,450
-0.97%
+2.33%
ALTEO 1,750
-1.13%
0.00%
+0.84%
EHEP 1,670
-5.92%
0.00%
-3.08%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.20%
-0.12%
+4.93%
0.00%
SunDell 39,000
0.00%
-4.84%
-2.22%
-2.87%
0.00%
+0.51%
-1.47%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

A járvány évében is robogott a vasút

A Floyd új partnereket szerzett, a GYSEV Cargónak pluszraktárt is kellett bérelnie tavaly, a Rail Cargo Hungaria profitját viszont megint elvitte az egyeskocsi-fuvarozás.

Szigorúbb költséggazdálkodással, esetenként élve a fizetési moratórium kínálta lehetőséggel, máskor támogatást is felhasználva szolgálták ki megbízóikat 2020-ban a vasúti árufuvarozók. Árbevételük szinten tartása nagy kihívás volt, vegyesen sikerült, de az esetenként romló eredményük kezelhető szinten maradt.

A német többségi tulajdonú Floyd Szolgáltató Zrt. például számos új üzleti partnert tudott szerezni, így még 8 százalékkal nőtt is az árbevétele. Az osztrák államtól ártámogatást kapott környezetbarát szállítása megsegítésére, és kedvezményes tarifával használhatta szomszédunk pályahálózatát.

Fotó: Kallus György / VG

A Floyd jelentősen lefaragta az anyag jellegű ráfordításait, és élt a moratóriummal is.

Az adózott eredményét egymilliárd forinttal 1,1 milliárd növelte, a saját tőkéjét pedig 2,2 milliárdra duplázta.

Egymilliárddal a GYSEV Cargo Zrt. is növelte az árbevételét, de a 16,4 milliárdos forgalomhoz a 2019-estől kissé elmaradó, 0,4 milliárdos adózott eredmény társult. A nagyobb bevétel a hazai logisztika és a vasúti exportáru-szállítás erősödéséből származott. A magyar-osztrák GYSEV Zrt. leányvállalatának jelentős logisztikai partnere az AB Skanditra, az IKEA Industry és a Heineken Hungária. Raktárai tavaly megteltek, ezért még bérelnie is kellett az Interfruchttól.

Fotó: VG

A CER Hungary Zrt. – amely egy magyar magántulajdonú regionális holding tagja – szerényebb forgalmat és eredményt ért el tavaly, mint 2019-ben, de a saját tőkéje így is nőtt. Éves jelentése szerint a társaság vezetése úgy számol, hogy a rendkívüli járványügyi szükséghelyzetnek nincsenek olyan hatásai a társaság rövid távú pénzügyeire és likviditásárá, amelyek lényegesen befolyásolnák a vállalkozás folytatásának képességét.

Veszteséges lett viszont a Rail Cargo Hungaria Zrt. és az MMV Magyar Magánvasút Zrt.

Az előbbi esetében – némi árbevétel-csökkenés mellett – az eredmény 3,8 milliárdos mínuszról 5,7 milliárdosra zuhant, bár ez nem volt nagy meglepetés.

Az ország legnagyobb vasúti árufuvarozója ugyanis szinte egyedüliként végzi a fajlagosan rendkívül költséges egyeskocsi-fuvarozást, vagyis az általa továbbított szerelvények vagonjainak összetételét az út során többször módosítani kell az adott megállókban újként érkező, illetve megérkező fuvarok miatt.

Mivel az egyeskocsi-fuvarozás kapcsolja be a gazdaság vérkeringésébe vidéki vállalkozások sokaságát, a magyar állam kész a tevékenység támogatása. A labda a támogatási javaslatot elbíráló uniós illetékeseknél van, a Világgazdaság úgy tudja, hogy az őszre remélhető döntés.

Az MMV 4,8 milliárdos árbevétele majdnem a fele az előző évinek, de a vesztesége kisebb a 2019-esnél,

tehát a társaság tavaly jobban szerepelt, mint egy éve.

Az Illés Holding 49 és a Railtrans International a. s. 51 százalékos tulajdonában lévő szállító tulajdonosai is elkötelezettek a a vállalkozás folytatása mellett a koronavírus járvány esetleges további hatásainak dacára.

Kapcsolódó cikkek