BUX 52,368.27
+0.07%
BUMIX 4,440.16
+0.23%
CETOP20 2,385.41
0.00%
OTP 18,205
-0.44%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.67%
ZWACK 16,400
-1.20%
0.00%
ANY 1,620
0.00%
RABA 1,575
+0.32%
0.00%
-0.23%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.88%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,442
+0.16%
+0.54%
ALTEO 1,370
0.00%
0.00%
+0.81%
EHEP 1,970
0.00%
0.00%
4IG 1,024
+0.99%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.23%
0.00%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
0.00%
0.00%
-4.32%
0.00%
0.00%
+0.47%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Ferihegy visszavétele stratégiai cél

Az ország legfontosabb és legnagyobb légikikötője is egyben a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. Az államnak stratégiai és üzleti szempontból szüksége van a reptérre, különösen most a koronavírus járványt követő gazdasági újraindításban, amelyben a turizmusnak központi szerepe lesz – jelentette ki a Figyelőnek adott interjújában Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, aki kormánybiztosként felel a Budapest Airport Zrt.-ben a többségi állami tulajdon megszerzésének előkészítéséért.

Hangsúlyozta: a reptéren is múlik majd, hogy a turizmus hogyan alakul, hiszen ez az első kép, amit az ide utazók az országról kapnak.

Ha azt tapasztalják, hogy a reptéri szolgáltatások minősége nem megfelelő, a reptér kicsi és túlzsúfolt, illetve a belvárosba való bejutás is időigényes, akkor az nem vet jó fényt hazánkra.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

“Ezenkívül az elmúlt évek során azt is tapasztalhattuk, hogy a jelenlegi tulajdonosi kör megnehezíti a beruházási, fejlesztési folyamatokat és kísérleteket. A repülőtérre csupán egy befektetésként tekintenek, így számukra nem prioritás annak fejlesztése a magyar gazdaság versenyképesebbé tétele, az idegenforgalom élénkítése és a közlekedéspolitikai célok elérése érdekében. Ezzel szemben az is látszik, hogy a környező országok repterei jó kezekben vannak, tiszták és rendezettek.

Bécs, Pozsony, Prága, Varsó és Bukarest mind komoly sikereket tudnak felmutatni, velük szemben Budapest egyértelműen lemaradt.

Többek között ezért is lenne célszerű, ha állami kézbe kerülne a budapesti reptér, hiszen így biztosítható lenne az elvárt minőség” – szögezte le a miniszter, megjegyezvén azt is: a koncessziós szerződésben foglaltak betartása minden félre ugyanúgy vonatkozik. Ha ez nem valósul meg, és az üzemeltetők nem tudják biztosítani a repülőtér elvárt működését, akkor készek vagyunk ezen változtatni, és ajánlatot tenni a helyzet rendezése érdekében. Végezetül kitért arra is, hogy mára egyértelműen bebizonyosodott, hogy a reptér 2005-ös privatizálás ellentétes Magyarország stratégiai érdekeivel.

További részletek a Figyelő legfrissebb számában.

Kapcsolódó cikkek