A CER Cargo Holding, a Rail Cargo Hungaria és az RZDL Europe vegyesvállalatot alapít, amely várakozásaik szerint kulcsszerepet játszik majd a jövő vasúti teherszállításának alakításában az új selyemúton. Ennek érdekében

közösen fejlesztenek egy Európát Kínával összekötő folyosót, amely számos előnnyel járhat ügyfeleik számára, például utat nyit a áruforgalom volumenének növeléséhez.

Az Európa és Ázsia közötti szárazföldi híd kiemelt jelentőségű az egyes gazdaságok összekapcsolása szempontjából, a kereskedelmi utak pedig jóléthez, gazdasági növekedéshez vezetnek.

Fotó: KALLUS GYÖRGY / VG

Az eurázsiai folyosó a Kína és Kazahsztán határán, az utóbbi ország Dosztik kisvárosa, valamint – de nem kizárólag – a záhonyi ukrán–magyar határ között fuvarozási, beszerzési és értékesítési együttműködés kialakítását jelenti. Dosztik az eurázsiai szárazföldi folyosó jelentős vasúti és közúti belépési pontja Kína felől, amely a nyugat-kínai Hszincsiang (Xinjiang) tartománnyal szomszédos.

A CER Cargo Holding, a Rail Cargo Hungaria (amely a Rail Cargo csoport része) és az RZDL Europe, az orosz államvasút árufuvarozási leányvállalatának képviselői a napokban – mint arról a VG online beszámolt – szándéknyilatkozatot írtak alá a közös vállalkozás elindításáról.

Tervük szerint az Ukrajnán és Magyarországon áthaladó útvonal egy második, jelentős árufuvarozási tengellyé alakul át, amely új kapacitást, gyors szállítási időt és hatékony további disztribúciót eredményez Európában.

Az új selyemút gyorsan nő, lehetőségei ígéretesek az UIC és a Roland Berger Institute friss tanulmánya szerint is. Az előrejelzések szerint 2030-ra a Kína és Európa között szállított konténerek száma a jelenlegi több mint kétszeresére nő.