Az e-útdíjrendszer struktúrájának teljes átalakítása és az autóbuszoknak a megtett úttal arányos díjfizetési rendszerbe terelése terén a NiT Hungary folytatja az érdekérvényesítést. Az érdekképviseleti szervezet által az érintett minisztériumoknak küldött javaslata a változásokkal leginkább érintett autóbuszos vállalkozói kör terheinek csökkentését célozza.

Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI

 

Februártól nehezebb világ jön

Magyarországon február 1-jétől az autóbuszok is a megtett úttal arányos díjfizetési rendszerben fizetnek úthasználati díjat, a várható drasztikus díjemelés érvényesítése jelentős kihívás az érintett vállalkozásoknak a Világgazdaságnak elküldött közlemény szerint. A NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) 2023. december 5-én közös levélben javasolta a szakminisztériumoknak, hogy az e-útdíjrendszer szerinti kéttengelyes (J2) kategóriában (a hazai különjárati járműpark jellemzően ebben a besorolásban fizet majd útdíjat) az M2-es „kisjármű” kategóriára egy eltérő, alacsonyabb díjtételt állapítsanak meg, lehetőleg még a rendszer 2024. február 1-jei indulása előtt.

A levél, amelyet Lázár János építési és közlekedési miniszternek, Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszternek és Rogán Antalnak, a miniszterelnök kabinetfőnökének küldött a két szervezet, itt olvasható el

A NiT felhívta autóbuszos tagjai figyelmét, hogy a Magyar Közlönyben megjelent egyebek mellett az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet módosításáról szóló 22/2023. (XII. 5.) ÉKM rendelet. Ennek alapján a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a honlapján közzétette azokat a 2024. január 1-jétől hatályos díjtételeket, amelyek február 1-jétől az autóbuszokra is vonatkoznak. Ugyanott útdíjkalkulátor is elérhető.