BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óriási luxusparkolót kapnak a kamionok Debrecenben

Arany- és ezüstminősítésű helyeket kínál majd a debreceni Északnyugati Gazdasági Övezetben létesítendő kamionparkoló, amelynek hamarosan megkezdődhet a tervezése. További, hasonló létesítményekre lenne szükség Magyarországon.

A debreceni Északnyugati Gazdasági Övezetben létesítendő kamionparkoló és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra (közművek és utak) építéséhez szükséges engedélyek és kiviteli tervdokumentáció elkészítésére írt ki uniós közbeszerzési pályázatot a Debreceni Ingatlanfejlesztő Kft.

Csanádpalota, 2020. március 20.
Kamionok várakoznak a csanádpalotai magyar-román autópálya-határátkelőhely közelében, az M43-as autópályán 2020. március 20-án. Ezen a napon tizenkét órásra nőtt a kamionok várakozási ideje, a várakozásra kényszerülő árufuvarozóknak a rendőrök és a katasztrófavédelem munkatársai vizet osztanak. Több mint 35 kilométeres kamionsor alakult ki a Romániába tartó tehergépjárművekből.
MTI/Rosta TiborCsanádpalota, 2020. március 20.Kamionok várakoznak a csanádpalotai magyar-román autópálya-határátkelőhely közelében, az M43-as autópályán 2020. március 20-án. Ezen a napon tizenkét órásra nőtt a kamionok várakozási ideje, a várakozásra kényszerülő árufuvarozóknak a rendőrök és a katasztrófavédelem munkatársai vizet osztanak. Több mint 35 kilométeres kamionsor alakult ki a Romániába tartó tehergépjárművekből.MTI/Rosta Tibor
Nagy kamionparkolóra lesz szükség a debreceni beruházásnál (képünk illusztráció).
Fotó: Rosta Tibor / MTI

 

A bazaltbeton az igazi

A kiírás a gazdasági övezeten több területre bontva sorolja fel az elvégzendő feladatot. Maga a kamionparkoló a B/1 nevű területen lenne. A helyszínen 194 Esporg ezüst- és 64 Esporg aranyminősítésű kamionparkoló-helyet kívánnak majd kialakítani, tehát a nyertes ajánlattevőnek ezeket a helyeket kell megterveznie a kiszolgálólétesítményeikkel, közműveikkel, útjaikkal együtt.

A kiíró bazaltbeton burkolatú parkolóra várja a terveket, az arany- és ezüstzónákban pedig konténerekben képzeli el a kiszolgálólétesítményeket.

Konténerekből szolgálnák ki a kamionparkolót 

  • A sofőrszállást 15 szálláskonténerben, amelyekben van WC, zuhanyzó és kézmosó. Ezeket a kamionparkoló közelében fogják elhelyezni, összesen 225 négyzetméteren.
  • A porta számára egy konténerre lesz szükség, amely 15 négyzetmétert foglal el.
  • Szanitercélra legalább 9 konténert létesítenek wc-zuhanyzó-kézmosó kialakítással, összesen 135 négyzetméteren.
  • Étkezésre és a szabadidő eltöltésére 7 helyiségkonténerre lesz szükség, összesen 105 négyzetméteren.

A terület számára megtervezendő egy új, kétszer egysávos út is, amelynek a becsült hossza 2300 méter, és egy egysávos, amely 1200 méteres. 

A veszélyes anyagot szállító tehergépjárműveknek a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő parkolási lehetőséget kell kialakítani.

A tervdokumentációnak tartalmaznia kell a komplett – jogerős építési és vízjogi létesítési engedély(ek) megszerzésére alkalmas – engedélyezésiterv-csomagot és magát a szintén komplett, kivitelezésre alkalmas kiviteli tervet. A nyertes ajánlattevőnek kell megszereznie a közműkezelői-üzemeltetői hozzájárulásokat is minden szakágra.

Ez egyébként már egy korábbi kiírás módosítása, változott ugyanis az ajánlatoknak az előző hirdetményben szereplő, 2024. január 19-i dátuma, és február 2-ra módosult. (Értelemszerűen változott a bontás dátuma is.)

„Nyilvánvaló, hogy a debrecenihez hasonló méretű ipari beruházás hatalmas közúti fuvarozási igényt is generál, és az is egyértelmű, hogy mögé oda kell állítani egy kamionparkoló-kapacitást” – válaszolt a Világgazdaságnak Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára. Jelezte, hogy az arany- és ezüstszintű besorolásra azért van szükség, mert akkor igényelhető uniós forrás a beruházáshoz, ha a létesítmény megfelel a besorolás szerinti elvárásoknak. E szoros összefüggés mellett az is kiemelt szempont, hogy a gépjárművezetőknek is ilyen besorolású parkoló garantál megfelelő minőségű szolgáltatást.

Árvay Tivadar nagyon fontosnak értékeli a Debrecenben tervezett parkolóprojektet, de jelezte, hogy az országban még többre lenne szükség. A fentihez hasonló kapacitású kamionparkoló van ugyan, de minőségiből már kevés. E kevesek egyike a tatabányai, és van még négy-öt magas színvonalú, de azok még kisebbek.  

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.