Szülőket téveszthetett meg a szlovák vállalkozás, gyanítja a GVH
Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalkozással szemben, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt. A GVH gyanúja szerint a vállalkozás a weboldalán reklámozott, jellemzően kisgyermekes szülőknek ajánlott termékek esetében megtéveszti a fogyasztókat az egészségre és gyógyhatásra vonatkozó állításokkal.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, megalapozatlan állítások
A Gazdasági Versenyhivatal közleménye szerint észlelte, hogy a vállalkozás 2023. március 28-tól kezdődően a weboldalán forgalmazott
Babybeet márkájú, illóolajokkal és balzsamokkal mint kozmetikai termékekkel kapcsolatban úgy alkalmazott egészségre és gyógyhatásra vonatkozó állításokat, hogy azok megalapozottságát valószínűsíthetően nem tudja igazolni.
A termékkel kapcsolatban olyan állításokat jelenített meg, hogy
- erősíti az immunrendszert, segíti a jobb alvást,
- gyógyítja a náthát, valamint
- enyhíti a növekedési fájdalmakat.
Megtévesztő ajánlások
A nemzeti versenyhatóság észlelte továbbá, hogy a szlovákiai vállalkozás szintén 2023. március 28-tól kezdődően
az általa létrehozott Pediatrikus Aromaterápiás Szakértői Egyesület elnevezésű Facebook-profillal népszerűsítette a Babybeet márkájú illóolajokat, balzsamot és diffúzort, azt a hamis benyomást keltve, mintha a szakértői egyesület egy független szervezetként eljárva ajánlaná
az érintett kozmetikumokat.
A GVH szerint a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés(ek) bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – írják közleményükben, amelyben kitérnek arra, hogy különösen nagy figyelmet fordítanak azon vállalkozások, illetve termékek vizsgálatára, amelyek esetében a kereskedelmi kommunikáció időseket, betegeket vagy például kisgyermekes szülőket, családokat céloz.


