Párizsban mutat be válogatást a budapesti Abigail Galéria. A Két generáció – a geometrikus absztrakt magyar nagymesterei című tárlatot a francia fővárosba akkreditált magyar nagykövet, Károlyi György nyitja meg, és november 25. és december 20. között tekinthető meg a Galerie Aller Simple-ben. A kiállított anyag egy másik változatát egyébként az év elején már láthatta az Abigail Galériában a hazai közönség is.
A válogatást és a kurátori munkát akkor is és most is Nem’s Judith festőművész végezte, aki maga is geometrikus absztrakt stílusban alkotó képzőművész. Nemcsak Budapesten, Párizsban is jól ismerik a műgyűjtők, hiszen évtizedekig élt Franciaországban. A kiállítás – azon túl, hogy bemutatja a geometrikus absztrakt művészet különböző irányzatait és hazai képviselőit – a generációk közti kölcsönhatást vizsgálja. A geometrikus absztrakció a 20. századi magyar művészetben komoly hagyománnyal és nemzetközi presztízzsel rendelkezik. Két nagy hulláma (a 20-as és a 60-as évek) után napjainkban az irányzat újrafelfedezése zajlik.
Nemcsak képeket és szobrokat visz kiállítani az Abigail Galéria Párizsba, hanem a kép és szobor között elhelyezkedő objekteket is. Főként a fiatal alkotókat jellemzik a fellazult műfaji határok, akik többnyire szabadon bánnak a térrel, és nem maradnak benne a két dimenzióban. A szoboranyagot különösen izgalmassá teszi a műkereskedelem által épp megint felfedezett neoavantgárd művészeti irányzat fontos alkotója, Csiky Tibor szerepeltetése, akire a következő generáció szobrászai, például Nagámi és Heritesz Gábor mesterükként tekintenek. A pécsi Lantos Ferenc életműve szintén most kerül a helyére, róla elmondható, hogy művészi pályája mellett tanári és kultúraszervezői tevékenysége is jelentős. A nyáron 82 éves korában elhunyt Kossuth-díjas Fajó János – Kassák Lajos egyetlen tanítványa – képei mellett a szobrai is láthatók lesznek.
Az Aller Simple galériát Catherine Topall és Alain Clavier alapította 2010-ben Longjumeau-ban egy régi, csűrnek használt épület teljes modernizációjával, megtartva a történelmi hangulatát. A galéria mára kialakult portfóliójában régóta szerepelnek főként a geometrikus absztrakt területén működő magyar művészek, ami egy gyerekkori emléknek köszönhető. Catherine Topall bécsi nagynénje éppen az 1956. október 23-i események előtt mutatta meg Budapestet, ahonnan sokkoltan érkeztek vissza Bécsbe. Topall később is a magyar fővárosban látottak hatása alatt maradt, ez tartotta fenn az érdeklődését Magyarország iránt. Természetesen ismerte a Párizsban élő, magyar származású művészeket is, Vasarelyt, Marta Pant, Victor Romant, Pierre Székelyt és nem utolsósorban a még most is alkotó Vera Molnart.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.