Újra felfedezhetik a magyar festőművészt
A Resident Art galériás tevékenysége mellett művészeti vásárokat, kiállításokat, edukatív programokat, társművészeti eseményeket szervez. Alapvető céljaik közé tartozik, hogy a képzőművészeti trendeket közel hozzák a hazai gyűjtőkhöz, megteremtve a művészet befogadóinak, értőinek és vásárlóinak szélesebb társadalmi bázisát. Vásáraikon karrierjük elején álló művészek kapnak lehetőséget a bemutatkozásra, műveik értékesítésére, galériájukban viszont életműveket építenek tudatosan. Alkalmi vásárlókat és komoly gyűjtőket is igyekeznek kiszolgálni.

Stark Attila a Resident Art alapítóival, Schneller János művészettörténésszel és Bánki Ákos festőművésszel egy időben indult, és Bánkival mindketten a Roham magazin köréhez tartoztak. A Roham a 2000-es évek közepén végzett tervező grafikusokat gyűjtötte össze, olyan alkotókat, mint Szöllősi Géza, Baranyai András, Stark Attila, Szabó Balázs, Bakó Tamás, Jánosi Anna. Stark Attila a magazin szerkesztőjeként tevékenykedett, és számos lemezborítót, könyborítót is tervezett.
Akkoriban jött divatba a street art, a fiatal képzőművészeknek az volt a törekvése, hogy kivigyék a művészetet az utcára, matricáztak, fújtak, sablonoztak, mindenhol ott akarták hagyni a jelüket a városban. Pezsgő időszak volt, amelynek a végén Stark Attila elkészítette a Kulo City című filmjét. Megalkotta Budapest alteregóját, benne a saját művészi alteregójával, és festészeti munkáiban is ezek köszöntek vissza.

Stark munkái felkapottak lettek, sokan vásároltak tőle, de a lendületet megakasztotta a 2009 után begyűrűző gazdasági válság, megtorpant a műkereskedelem, bezártak a kis galériák, köztük a Roham galériája is. Stark visszatért a grafikusi munkájához, és a papíralapú munkái forogtak főként a piacon, amelyekkel a kArton Galéria foglalkozott. Aztán pár éve, a Dobossy Aukciósházban felbukkantak az olajfestményei is, a Color City című képe másfél millió forintért kelt el.
A Resident Art vásárain népszerűek és keresettek voltak Stark képei, mindig akadt rájuk vevő, de ezek kisméretű, 30×30, illetve 40×40 centiméteres képek voltak.
A gyűjtők egyre gyakrabban kérdeztek rá, tudunk-e szerezni nekik nagyobb méretű vásznakat is, tapintható volt az érdeklődés, és időszerűnek tűnt emelni Stark Attila árszintjét is
– mondta el lapunknak Bánki Ákos a Resident Art képviseletében.

„Már a megnyitó előtt és a megnyitón eladtunk nyolc képet. Egyelőre belépő áron dolgozunk Starkkal, megnézzük, hogy reagál rá a piac, de eltökélt szándékunk, hogy felhúzzuk az árait a generációjához. Azt gondoltuk, hogy úgy lehet visszatenni a piacra, ha csinálunk egy nagy kiállítást, nagy méretű és nagy mennyiségű képanyaggal. Hatvan-hetven művet állítottunk ki, és a megnyitó óta sikere van. Van egy generáció, amely követte eddig Starkot, ők most is érdeklődnek.”
Stark Attila képeinek ára 200 ezertől 1,5 millió forintig mozog jelenleg, a Resident Art április végéig látható kiállítása jó indulás ahhoz, hogy ez az életmű stabil lépésekkel, és nem hektikus ugrásokkal, de méltó módon beárazódjon.