BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eredeti wellnessélményt kínál a bajorok utazóautó-újdonsága

A koncepció ugyan eltér a szokványostól, a 6-os GT kényelme és szolgáltatásai is a luxuslimuzinokat idézik.

Kategorizálni szinte lehetetlen és igencsak megosztó. Nagyjából ezek juthatnak eszünkbe a a 6-os GT elődjéről, az 5-ös GT-ről. A tágasság vagy a kényelem tekintetében nehéz volt fogást találni a modellen, mégsem lehet azt mondani, hogy nagy karriert futott volna be. A hatalmas, ferde hátú típus formája nem igazodott a közízléshez, a BMW palettáján is kakukktojás volt. Ma már egészen másképpen fogadja a piac a szokványostól eltérő modelleket, amelyek adott esetben nem is illenek a márkától addig megszokott képbe. Ettől függetlenül a BMW nem adta fel a „nagy utazót”, és piacra dobta az utódot, amely immáron 6-os Gran Turismo néven folytatja karrierjét. A számozás oka pofonegyszerű, a bajoroknál a páratlan számok jelölik a hagyományos modellsorozatokat, a párosak a különleges karosszériákra, így egyterűre, kupéra, kabrióra vagy a GT-re utalnak. A típusváltás kapcsán a legnehezebb feladat az volt, hogy emészthetőbb köntösbe csomagolják az autót úgy, hogy közben a karosszériafelépítés és a ferde hátú farkialakítás is megmaradjon. Az 5,0 méteres hosszúság átlépésével egyértelműen tudtunkra adja a BMW, hogy a modell nem is felső középkategóriások, sokkal inkább már a luxusautók vevőkörére hajt. Az autó 5091 milliméteres hosszúságával csak 8 milliméterrel rövidebb a 7-es limuzinnál. Ezek után nem meglepő, hogy a hátsó sorban kis túlzással keresztbe tett lábakkal is utazhatunk. Ezt a hagyományos luxusszedánok is tudják, a GT csomagtere viszont 610 literes, emellett könnyebb beszállni, és az üléspozíció is kicsit más. A multimédiás rendszeren akár televíziót is nézhetünk, igaz, a 7-essel ellentétben itt nem high tech tablettel, hanem hagyományos távirányítóval vezérelhetjük a szórakoztatórendszert. A teljes kényelemhez hozzátartoznak az elektromos árnyékolók, az ülésfűtés és a motoros támlaállítás. Az extrák sora zavarba ejtő, akad közöttük hasznos és teljességgel felesleges is. Az éjjellátó kétségkívül az előbbiek közé tartozik: gyalogosfelismerő funkciója kiválóan működik, az autó magától rávillant a fényszóróval az út szélén álló, kivilágítatlan személyre. A másik véglet a gesztusvezérlés. Nem mindig egyszerűbb a levegőben hadonászva felhangosítani vagy lehalkítani a rádiót, mint odanyúlni a tekerőhöz vagy a kormányon megnyomni egy gombot.

A BMW-től az utóbbi időszakban megszokhattuk, hogy egy-egy modellváltásnál komoly hangsúlyt helyez a súlycsökkentésre. A 6-os GT átlagosan mintegy 150 kilogrammal könnyebb az elődjénél. Ami a motorpalettát illeti, a V8-as benzines búcsúzott, ugyanakkor van már négyhengeres benzines. A 30i modell 258 lóerős. A folyamatosan fejlesztett 3,0 literes, hathengeres dízelek 265 és 320 lóerős teljesítményűek. A szintén sorhatos benzines pedig 340 lóerős. A 265 lóerős 30d-t a 320 lovas 40d-vel szemben ugyan csak egy turbó lélegezteti, hiányérzetünk azonban nem lehet. Hidegen sincs kelepelős hangja, igazából csak mély dörmögés hallatszik a motorháztető alól. A menetteljesítményekre sem lehet panasz, a 620 newtonméteres nyomaték a német autópályákra is elegendő, a 130-as utazótempó laza kocogás a kocsinak. A nyolcfokozatú automatikus váltó jóvoltából ennél a tempónál 1600-at fordul a főtengely. A 6-os GT igazából azoknak szól, akik valamilyen oknál fogva idegenkednének a hagyományos limuzinoktól, viszont a magas komfortszintről nem szeretnének lemondani.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.