A Nike részvényei 3 százalékkal értékelődtek le tegnap azután, hogy bojkott indult a sportszergyártó ellen a közösségi médiában. Az ok: a Nike azt a Colin Kaepernicket választotta jubileumi, 30. „Just do it” reklámkampánya egyik arcának, aki az amerikafutball-játékosok közül elsőként térdelt le a himnusz alatt, hogy tiltakozzon a rasszizmus és az afroamerikaiakkal szembeni rendőrségi brutalitás ellen. A tiltakozásból mozgalom lett, a San Francisco 49ers egykori irányítója pedig csapat nélkül maradt. A Nike megerősítette a hírt, és a cég közleményében generációja egyik leginspirálóbb sportolójának nevezte Kaepernicket, aki már meg is kezdte a reklámkampányt a Twitteren, akárcsak egy másik kiválasztott, Serena Williams teniszező.
Elemzők szerint a közösségi média reakciója az előzmények után nem lephette meg a Nike-ot, de a cég valószínűleg abból indulhatott ki, hogy üzleti szempontból megéri felbosszantani Donald Trump elnök konzervatív választóit, mert ellentmondásossága ellenére Kaepernick az egyik legnépszerűbb amerikaifutball-játékos, a szenvedélyek előbb-utóbb lenyugszanak, és a megállapodás hosszú távon mindkét fél számára előnyösnek bizonyul. Ráadásul a Nike májusban már meghosszabbította tízéves szerződését az NFL-lel, így 2028-ig garantáltan a cég és a Fanatics szállítja a liga csapatainak mezeit és más szereléseit. Sajtóértesülések szerint Kaepernick a saját nevével fémjelzett kollekciót is kap a Nike-tól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.