A menetrendszerű megújulás során látványosabb külsőt, új applikációkat és vezetőtámogató rendszereket kapott a BMW egyterűje. Az Active Tourer műszaki hátterét is frissítették. A többi között a turbófeltöltési technológia, az üzemanyag-befecskendezési nyomás és a hőelvezető rendszer változott, de új főtengelyt is bevetettek. A benzinesek a 225i xDrive kivételével a hagyományos, Aisin-féle automatikus váltó helyett opciós hétfokozatú, duplakuplungos szerkezetet kaptak.
Nemcsak a váltó illik nagyszerűen a maga négy hengerével már nagynak számító 20i motorhoz, hanem a motor is jó választás az autóhoz. Mivel bőséges az erőtartaléka, mindig alacsony fordulaton jár a motor, normál tempójú közlekedés mellett a gyorsan és észrevétlenül kapcsoló váltó 1000–1500-as fordulat között „pihenteti”. Amikor viszont szükség van rá, a 3000–4000-es tartományban BMW-hez méltó lendülettel, lineáris teljesítményleadással hozza mozgásba a vegyes használatban is takarékos Active Tourert.
Felépítése ellenére kifejezetten ínyére van a tempós haladás. A viszonylag magas súlypontot jól eltalált futóműhangolással ellensúlyozták. Feszes és stabil, szűk kanyarokban is kitartóan helytáll, miközben a rugózási komfortról sem kell lemondani. Rosszabb minőségű útburkolaton inkább a futómű felől érkező zaj tűnik fel a különben csendes utastérben. A Minihez mérhető agilitás a hasonlóan direkt kormányzáson is érezhető, a természetesen súlyozott kormánnyal precízen, élvezetesen irányítható. Szinte csak a szokásosnál nagyobb fordulókör szól a márka kínálatában idegen hajtásképlet ellen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.