A második frissítés után illeszkedett be az európai kínálatba a világmodell
A Ford pénzt és időt is próbált spórolni azzal, hogy a dél-amerikai piacokra fejlesztett EcoSportot Európában is bevezette, ám már az első évben kénytelen volt változtatni az autón. Első körben a divatjamúlt külső pótkerék tűnt el a csomagtartóról. Mire a második frissítés is esedékessé vált, az EcoSport világmodell lett. A pótkerék nélküli kivitel az Egyesült Államokban is elérhetővé vált, ennek köszönhető, hogy nemcsak a Ford arculatába sikerült beilleszteni, de az amerikai stíluselemek egy kis vagányságot is kölcsönöztek neki. A módosított hűtőmaszk, a fekete betétes fényszórók, a kevesebb szürke műanyag, a fekete tető és a látványos felnik kifejezetten mutatóssá teszik. Az utcán gyakran megnézik az EcoSportot, pedig ugyanolyan keskeny és magas, mint volt, de ég és föld a különbség. A felépítéséből adódó kis méretű utastér is sokat fejlődött, jobbak a felhasznált anyagok, több a puha felület. Az új Fiestában megismert kormány és a modern központi kijelző is segít, hogy jobb benyomást tegyen az autó. A kilátást megnehezíti a vaskos, dupla A oszlop és a széleinél felfelé ívelő műszerfal, cserében a tükrök nagy mérete megkönnyíti a manőverezést.
A motor működése alig hallható, nincsenek zavaró vibrációk, bármilyen háromhengeresekre jellemző hang is csak magas fordulaton jelentkezik. Pörgetni azonban nem szükséges, a hatfokozatú váltó nemcsak pontosan kapcsolható, de a legjobbat is hozza ki az 1,0 literes turbómotorból. A legerősebb, 140 lóerős verzió, egyenletesen gyorsul és megfelelő dinamizmussal mozgatja a kis szabadidő-autót, ráadásul a fogyasztása is elfogadható. Így nevéhez méltón a sportosság és a gazdaságosság felé is tett egy lépést az EcoSport. Ehhez persze elengedhetetlen a feszes hangolású futómű, amely éppen annyi rugózási komfortot nyújt, hogy a hátul ülők se érezzék rázósnak az utazást. A dobozszerű felépítésnek köszönhetően még a második sorban is elfér két felnőtt, a csomagtartó használati értékét pedig csupán az eredeti elképzelés szerint kívülre rögzített pótkerék miatt oldalra nyíló csomagtérajtó csökkenti.


