Története legnagyobb átszervezéséről döntött a Volkswagen csoport (VW), a német járműipari társaság pénteken ismertetett tervei szerint a következő öt évben 44 milliárd eurót (14 300 milliárd forint) fordít az elektromobilitásra, az autonóm – önjáró – vezetési technológiákra, a mobilitási szolgáltatásokra és a gyártmányok, valamint a gyártási technológia digitalizációjára. A fejlesztésekre szánt összeg legnagyobb részét, 30 milliárd eurót az elektromobilitás területén használják fel. Európában 2020 végéig tizenöt tisztán elektromos meghajtású modellel állnak elő, 2025-ig pedig ötven ilyen modellt vezetnek be. Három németországi üzemet
– Zwickau, Emden, Hannover – átállítanak az elektromos autók gyártására. Emdenben gyártanak majd egy 20 ezer eurónál alacsonyabb árú elektromos modellt.
A Passat modelljeinek gyártását Emdenből áthelyezik a csehországi Kvasinyba, a Skoda üzemébe. A Skoda Karoq és a Seat Ateca gyártását áthelyezik egy új gyárba, amelyhez helyszínt keresnek Kelet-Európában. Két kínai üzemben – Sanghaj, Fosan – is áttérnek az elektromos autók gyártására, és az ázsiai országban felépítenek további három üzemet. A kínai piacon bevezetnek egy új márkát Sol néven, erre 4 milliárdot fordítanak jövőre. A társaság, hogy csökkentse a költségeket, együttműködést tervez egyik versenytársával, az amerikai Forddal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.