Miközben egymás után leplezi le új modelljeit a BMW, az év egyik legjobban várt premierjét a Párizsi Autószalonra tartogatta. A töretlen népszerűségű 3-as sorozat hetedik generációja a G20-as típuskódot kapta. Tervezésekor igyekeztek mindazokra a tulajdonságokra ráerősíteni, amelyek hozzásegítették a 15 milliós példányszám eléréséhez.
A nagyobb vesék mellett az új formájú, alapáron LED-es, opciósan 530 méterre világító, vakításmentes lézerfényszórók és a lapos, szintén LED-es, részben sötétített hátsó lámpák határozzák meg jellegzetes karakterét. Bár egyes megoldások a Mercedes-Benz és a Lexus középkategóriás modelljeiről is ismerősek lehetnek, könnyen felismerhető maradt, pedig az ikonikus hokiütő formáját is újragondolták. Ebben a klasszikus, sportos arányoknak is fontos szerepük van, 76 milliméterrel hosszabb, 16 milliméterrel szélesebb és 1 milliméterrel magasabb lett.
Utasterének berendezésekor is a megszokott, vezetőközpontú környezet kialakítása volt a cél. A műszeregység digitális kijelzője alapesetben 5,7 colos, a sofőr felé forduló középkonzolba egy 8,8 colos képernyőt integrálnak. Pluszpénzért teljesen vetített, 12,3 colos műszeregység és 10,25 colos központi kijelző is elérhető. A váltókonzol gombjai a motorindítóval egészültek ki, a kormány mellett a váltókart is új formába öntötték. Minden elődjénél tágasabb váll-, könyöktér és lábtér várja az utasokat, akik vadonatúj első és hátsó ülésekben élvezhetik a csendet, amit a habbal kitöltött A oszlopok és a zajcsillapító szélvédő biztosít. A szériában 480 literes csomagtartója 40:20:40 százalékos arányban dönthető háttámla segítségével bővíthető. Az új vagy továbbfejlesztett vezetőtámogató asszisztensek mellett a bajorok itt vezetik be az intelligens személyi asszisztenst, a Hey BMW paranccsal életre hívható, önmagát fejlesztő mesterséges intelligenciát, amely navigátorként és szórakoztatóelektronikaként is bevethető.
A 2019 márciusában esedékes piaci bevezetéskor két benzin- és három dízelmotor közül lehet majd választani, melyek teljesítik az Euro 6d-Temp előírást. A 320i típusnév 184, a 330i 258, a 318d 150, a 320d és 320d xDrive 190 lóerős, 2,0 literes, négyhengeres, a 330d 265 lóerős, 3,0 literes, hathengeres motort jelöl. A hatfokozatú kézi váltó csak a két gyengébbik dízelhez elérhető, az opciós nyolcfokozatú automatikus szerkezet a többi, már bejelentett hajtáslánc alapáras tartozéka. Később nagy teljesítményű M Performance és takarékos, plug-in hibrid iPerformance modellel bővül a paletta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.