A z atlantai menetpróba fő attrakciója a kemény terep kipróbálása volt. A krúzolós országúti szakaszok közé jó érzékkel illesztettek a szervezők egy meglepően férfias off-road szakaszt. Nem holmi vizesárkot, mesterséges dagonyácskát vagy marketingszagú földutat, hanem valódi erdőben kialakított pályát. Legalább egy órán át tartott a móka, fagyökerek lépcsőin, köves kaptatókon és szédítően meredek domboldalon.
Az új X5-ös kontrasztos jelenség. Egyrészt, mert ilyen terepre vélhetően nem vinné a tulajdonosa, féltené a fényezést és a felniket, másrészt el sem hinné, mire képes az autója. Megértem, hiszen a negyedik generációs szabadidő-autóból tényleg nem nézné ki az ember a kemény tereptudományt, pedig éppen ez az egyik fő mondanivalója. Az opciós tételek között ott van az Off-Road csomag, amely légrugózást, a tengelyeket védő alsó borítást és egyedi terepvisszajelzőket vonultat fel. Egy külön gombbal négyféle – havas, homokos, murvás és sziklás – talajra való program közül választhat a sofőr. Ekkor a fel- és lefelé is 40 milliméterrel állítható hasmagasságot, az xDrive rendszer karakterisztikáját, a gázreakciót, a váltóvezérlést és a menetstabilizáló beavatkozásának mértékét is az útfelület függvényében kalibrálja az elektronika. Az egészben az a legszebb, hogy a volán mögött ülve gyakorlatilag csak a karosszéria dimenzióival és a belógó terepakadályokkal kell foglalkozni, az autó megoldja a többi feladatot. A vezérlés szorgalmasan dolgozik, halljuk, ahogy tengelyenként és oldalanként ide-oda vándorol a hajtónyomaték, a batár X5-ös pedig szépen kimászik a forgalmi presztízséhez képest mocskos helyzetből.
Országúton haladva elsősorban csendességével szerez jó pontokat az autó, de a Georgia államban nagyrészt honos 45–65 mérföld per órás, azaz 72–104 kilométer per órás sebességkorlátozás tükrében szinte vicces volt az M50d verzióval cirkálni. A 400 lóerő és a tengernyi nyomaték alapjárat körüli fordulatszámra szedálva mozgatta a nagy testű autót, az irányíthatóság a jármű jellegéhez mérten meglepően precíz, a kormányzás közvetlen. Az új dizájn és műszaki tartalom szerint kialakított műszerfal elsőre furának hat, az aktuális BMW-típusokat felidézve már-már űrbéli a vizuális hatás, de aztán elrendeződnek a dolgok. Az egyes funkciók ismeretében, azokat egyéni preferenciáink szerint előhívva máris felhasználóbarát oldalát mutatja az új X5-ös. Idővel talán ezért is éppúgy lehet majd rajongani, mint a vezető felé forduló középkonzolért és az analóg műszerekért.
A fedélzeten a márka legfejlettebb vezetéstámogató rendszerei teljesítenek szolgálatot. A teljesség igénye nélkül: elsőbbségadásra és rossz haladási irányra figyelmeztető funkció is van, valamint vészfékezési asszisztens is. Ez például rosszullét esetén automatikusan átveszi a jármű feletti irányítást, és biztonságosan az út szélére kormányozza, majd álló helyzetbe fékezi az autót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.