BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Van jobb beruházás, mint a szuperjumbo

Az óriás-utasszállítók gyártói születésnapot és halotti tort is tartottak egy héten belül. A Boeing szombaton ünnepelte a 747-es jumbo első menetrend szerinti útjának 50. évfordulóját, míg riválisa, az Airbus – újabb megrendelések híján – tegnap tette hivatalossá a 2005-ben debütált A380-as szuperjumbo gyártásának leállítását. Az eddig is biztos volt, hogy a 450 és az 550 fő befogadására képes négymotorosok sorsa megpecsételődött, csak a kifutási idő volt kérdéses. A Boeing idejében kapcsolt, és felhagyott a jumbo teherszállító változatának gyártásával. Még 24 élő megrendelése van, ebből 19-et a UPS, egyet az orosz Volga-Dnyeszter légitársaság adott le, négynek pedig ismeretlen a megrendelője (ide tartozhat az Air Force One-ra, azaz az amerikai elnöki különgépre szóló dupla rendelés). Az Airbus a 2021-re tervezett zárásig 14 óriásgépet gyárt még le az Emirates és hármat a japán All Nippon Airways számára. A gyártásban részt vevő mintegy 3500 alkalmazott sorsáról a jövő héten kezdik meg a tárgyalásokat a szakszervezetekkel. Az Emirates, amely a 234 üzemben lévő A380-as közül 108-at repültet, a napokban 39 szuperjumbo-megrendelést változtatott 70 kisebb Airbus-típusra, és a 12 géppel rendelkező ausztrál Qantas is lemondott nyolc A380-asról, beütve az utolsó szöget az egykor világraszóló projekt koporsójába.

A hír nem okozott különösebb hatást, mivel az Airbus magas haszonkulccsal értékesíthető más sikermodelljeire nagy a kereslet. A tavalyi negyedik negyedévről szóló beszámolót is tegnap tették közzé, ebben pedig megnyerő számokkal és pozitív jövőképpel állt elő a társaság, 5,4 százalékkal feljebb pörgetve az árfolyamot. A cég 3,09 milliárd eurós üzemi eredményt ért el, ez 56 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, annak eredményeként, hogy az akadozó beszállítások felgyorsultak, és még túl is teljesült a gépek leszállítására vonatkozó terv. A bevétel ennek következtében 11 százalékkal, 22,28 milliárd euróra nőtt. A Reuters elemzői ennél 90 millió euróval nagyobb forgalomra számítottak, miközben a kiigazított üzemi eredményt vészesen alulbecsülték, konszenzusuk 2,29 milliárd euró volt. Az Airbus a tavalyi 800 gép után az idén 880-890 darab átadásával és 15 százalékkal magasabb üzemi eredménnyel számol.

Gyengébben zárt a Renault

Devizahatások, a dízelek iránti keresletcsökkenés és az iráni piac kényszerű elhagyása miatt tavaly a Renault adózott eredménye 3,3 milliárd euróra esett vissza

a 2017-es 5,31 milliárdról, a bevétele 2,3 százalékkal, 57,42 milliárd euróra mérséklődött. Az elemzői konszenzus 1,2 százalékkal magasabb bevételről és 2,5 százalékkal erősebb üzemi eredményről szólt. Az üzemi marzs 6,3 százalékos volt, az idei évre a cég 6 százalék környéki kulccsal is beérné. Az árfolyam a gyengébb számokra 3 százalékkal erősödött, de ebben jócskán benne van az új Renault-vezetésnek

a szövetséges Nissannál tett látogatásáról érkező pozitív hírek hatása is.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.