Az óriás-utasszállítók gyártói születésnapot és halotti tort is tartottak egy héten belül. A Boeing szombaton ünnepelte a 747-es jumbo első menetrend szerinti útjának 50. évfordulóját, míg riválisa, az Airbus – újabb megrendelések híján – tegnap tette hivatalossá a 2005-ben debütált A380-as szuperjumbo gyártásának leállítását. Az eddig is biztos volt, hogy a 450 és az 550 fő befogadására képes négymotorosok sorsa megpecsételődött, csak a kifutási idő volt kérdéses. A Boeing idejében kapcsolt, és felhagyott a jumbo teherszállító változatának gyártásával. Még 24 élő megrendelése van, ebből 19-et a UPS, egyet az orosz Volga-Dnyeszter légitársaság adott le, négynek pedig ismeretlen a megrendelője (ide tartozhat az Air Force One-ra, azaz az amerikai elnöki különgépre szóló dupla rendelés). Az Airbus a 2021-re tervezett zárásig 14 óriásgépet gyárt még le az Emirates és hármat a japán All Nippon Airways számára. A gyártásban részt vevő mintegy 3500 alkalmazott sorsáról a jövő héten kezdik meg a tárgyalásokat a szakszervezetekkel. Az Emirates, amely a 234 üzemben lévő A380-as közül 108-at repültet, a napokban 39 szuperjumbo-megrendelést változtatott 70 kisebb Airbus-típusra, és a 12 géppel rendelkező ausztrál Qantas is lemondott nyolc A380-asról, beütve az utolsó szöget az egykor világraszóló projekt koporsójába.
A hír nem okozott különösebb hatást, mivel az Airbus magas haszonkulccsal értékesíthető más sikermodelljeire nagy a kereslet. A tavalyi negyedik negyedévről szóló beszámolót is tegnap tették közzé, ebben pedig megnyerő számokkal és pozitív jövőképpel állt elő a társaság, 5,4 százalékkal feljebb pörgetve az árfolyamot. A cég 3,09 milliárd eurós üzemi eredményt ért el, ez 56 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, annak eredményeként, hogy az akadozó beszállítások felgyorsultak, és még túl is teljesült a gépek leszállítására vonatkozó terv. A bevétel ennek következtében 11 százalékkal, 22,28 milliárd euróra nőtt. A Reuters elemzői ennél 90 millió euróval nagyobb forgalomra számítottak, miközben a kiigazított üzemi eredményt vészesen alulbecsülték, konszenzusuk 2,29 milliárd euró volt. Az Airbus a tavalyi 800 gép után az idén 880-890 darab átadásával és 15 százalékkal magasabb üzemi eredménnyel számol.
Gyengébben zárt a Renault
Devizahatások, a dízelek iránti keresletcsökkenés és az iráni piac kényszerű elhagyása miatt tavaly a Renault adózott eredménye 3,3 milliárd euróra esett vissza
a 2017-es 5,31 milliárdról, a bevétele 2,3 százalékkal, 57,42 milliárd euróra mérséklődött. Az elemzői konszenzus 1,2 százalékkal magasabb bevételről és 2,5 százalékkal erősebb üzemi eredményről szólt. Az üzemi marzs 6,3 százalékos volt, az idei évre a cég 6 százalék környéki kulccsal is beérné. Az árfolyam a gyengébb számokra 3 százalékkal erősödött, de ebben jócskán benne van az új Renault-vezetésnek
a szövetséges Nissannál tett látogatásáról érkező pozitív hírek hatása is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.