Az eddigiekhez hasonlóan ezentúl is kétféle motorral és karosszériával lehet majd megvásárolni a Ford Focus ST-t. Az első fotókon ugyan csak az ötajtós látható, de a piaci rajtnál ott lesz majd a kombi is. Újdonság, hogy a benzinmotor az előző RS-ben használt 2,3 literes EcoBoost, amely 5500-as percenkénti fordulatszámnál 280 lóerőt és a 3000–4000-es percenkénti fordulatszám-tartományban 420 newtonmétert szabadít az első kerekekre.
Alternatívaként a 2,0 literes EcoBlue dízel 3500-as percenkénti fordulatszámnál 190 lóerős és a 2000–3000-es percenkénti fordulatszám-tartományban 400 newtonméter nyomatékú változatát kínálják. Ahhoz, hogy legalább némi esélye legyen a vezetőnek a dolgok kézben tartására, elektronikusan vezérelt Borg Warner differenciálzár is van a fedélzeten, és az elektromos kormányszervó is aktívan dolgozik a kormánycsavarás megszüntetésén. A váltó alapesetben hatfokozatú, kézi kapcsolású, a benzines motorhoz kínálnak új fejlesztésű, hétfokozatú automatát is. A 2,3-es turbómotorhoz kérhető Performance csomag része a fordulatszám-kiegyenlítés visszakapcsolásnál. Áthangolták a felfüggesztést, változatlan rugók mellett az első lengéscsillapítók 20, a hátsók 13 százalékkal merevebbek, a hasmagasságot pedig 10 milliméterrel csökkentették. A kormánygép áttételezését 15 százalékkal mérsékelték, így mindössze két fordulat van a végállások között, és a visszajelzést javítva, a kormányrúdbekötési pontokat a kerékagyaknál 9 milliméterrel előrébb és 6,5 milliméterrel magasabbra helyezték át a normál Focushoz képest. Új a nagy teljesítményű fékrendszer, elöl 330×27 milliméteres hűtött, hátul 302×11 milliméteres tömör tárcsákat használ a Ford. Előre kétdugattyús féknyergek kerültek. Az előző generációhoz viszonyítva jelentős változás, hogy a gyártó saját mérése szerint a rendszer négyszer tovább bírja a kemény lassításokat. Az elektromos fékrásegítőnek is nagy szerepe van abban, hogy később kezd el fáradni a fék. Az új Focus ST 2019 nyarán kerül az európai kereskedésekbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.