A korábbi modellfrissítésektől eltérően most alaposan átszabták a zászlóshajó limuzin fizimiskáját. Első ránézésre akár egy teljesen új generáció is lehetne, ami nagyrészt az egy keretbe foglalt, finoman szólva is óriási vesék számlájára írható (a BMW szerint 40 százalékkal nőttek). A hatalmas vesék miatt még a márkajelvény mérete sem maradhatott a régi, a kék-fehér logó átmérője csaknem 10 centiméteres. A farrészt is modernizálták, egyrészt sokkal vagányabb szabásúak a lámpák, másrészt fénycsíkkal kötötték össze őket.
A belső klasszikus, kerek műszerektől itt is elbúcsúzhatunk, a BMW új trendje szerint a vetített műszeregység futurisztikus dizájnt kapott. A kormányon átrendezték a kapcsolókat, a vezeték nélküli telefontöltő formája megváltozott, és füstüveg mögé került a LED-es hangulatvilágítás. A fedélzeti rendszer szintén frissült. A BMW intelligens személyi asszisztense révén hangvezérléssel lehet utasítani az autó rendszereit, de ez a funkció magyar nyelven sajnos nem érhető el. Bár eddig sem lehetett panasz a zajkomfortra, extra hangszigetelést alkalmaznak a kerékjárat-, B oszlop- és biztonságiöv-nyílásnál, ezenkívül változattól függően vastagabb fólia kerül a kétrétegű üvegezés közé.
A motorpaletta alapját továbbra is 3,0 literes, sorhatos dízel adja. A rezgéseket jobban elnyelő motorbakokon nyugvó egység egy turbóval 265 (30d), kettővel 320 (40d), négy feltöltővel 400 lovas (50d) lehet. Az utóbbi kettőnél alapáras az xDrive összkerékhajtás. Szintén csak 4×4-es hajtással áll rendelkezésre az 50i jelű változat, amelyben a 4,4 literes, V8-as benzinmotor új verzióját találjuk, teljesítménye 530 lóerő.
Fontos, hogy egy kis szünet után visszatér a kínálatba az M760Li topmodell. A 6,6 literes, V12-es erőmű teljesítménye csökkent ugyan, 610 lóerő helyett 585 lóerős, de a 850 newtonméteres nyomaték és a 3,8 másodperces gyorsulási adat így is önmagáért beszél. Természetesen nem hiányozhat a palettáról a hibrid modell sem, ugyanakkor látszik, hogy a BMW hallgatott a kritikákra, a plug-in „e” verzió (740e helyett immár 745e) nem négyhengeres, hanem sorhatos benzinmotort kap. A 3,0 literes blokk és a villanymotor teljesítménye 394 lóerő, a rendszernyomaték 600 newtonméter. Ezzel a motorral a zöld rendszámos változat 5,2 (nyújtott karosszériával 5,3) másodperc alatt gyorsul 100 kilométer per órás sebességre, a villanymotoros csúcstempó 140 kilométer per óra.
A nagyobb kapacitású és teljesítményleadású akkumulátorral 50–58 kilométer az elérhető elektromos hatótávolság. A dízelekhez és az 50i-hez hasonlóan a 45e is elérhető nyújtott változatban. A V12-es csak L változatban létezik. A márciusban érkező újdonság is megtartotta az elődnél megismert Carbon Core karosszériastruktúrát és az agilitást fokozó négykerék-kormányzást.
Számok nyelvén
A BMW tavaly világszerte 2 125 026 autót szállított ki ügyfeleinek, ami 1,8 százalékos növekedésnek felel meg 2017-hez viszonyítva. Hazánkban ennél jóval eredményesebb volt a müncheni márka, a 3140 darabos volumen 16 százalékos növekedésnek számít. Magyarországon tavaly a BMW 5-ös sorozat volt a legnépszerűbb 635 eladott példánnyal, a második helyet a 3-as sorozat szerezte meg 336 darabbal, a harmadikat pedig 323 darabbal az X3-as. A szintén tavasszal érkező új generációs 3-as, az X7-es és a Z4-es roadster piaci bevezetése miatt vélhetően nem törik meg a lendület.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.