Szokás szerint nagyobb légbeömlők és méretesebb felnik álltak csatasorba, az ajtókat feltárva pedig bőrkárpittal burkolt sportülésekkel és M-es műszerfallal szembesül az ember. Első körben fényes fekete karosszériadíszekkel jön az X3 M és az X4 M, a karbon megjelenésű csomag csak augusztustól választható. A hátsó spoiler a kezdetektől karbon. A felfüggesztést áthangolták az új feladat kedvéért, az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítással a hétköznapitól a versenypályás keménységűig tartanak a lehetőségek. A kormánymű és a fékrendszer is az M GmbH mérnökeinek munkája, a felnik alapáron 20, a Performance kivitelben 21 colosak.
Teljesen új fejlesztésű a 3,0 literes, soros, hathengeres biturbómotor, amely két darab szimpla megfúvású feltöltőt használ. Kifejezetten pörgős motort készítettek, a 480 lóerős teljesítményt a 6250-es fordulaton tudja, a 600 newtonméter maximális nyomaték a 2600–5600-as tartományban áll a vezető rendelkezésére. A Performance kivitel szintén 6250-nél éri el az 510 lóerős maximumot, azonban még szélesebb a maximális nyomaték tartománya, a 600 newtonméter 2600 és 5950 főtengelyfordulat között mérhető. A leszabályozási határ 7200 per perc.
Ezek után nem csoda, hogy a minden változatban 1970 kilogramm saját tömegű SAV, azaz Sport Activity Vehicle, és a SAC, tehát Sport Activity Coupé villámgyors. Az M5-ösből megismert hátsókerék-hajtásba is kapcsolható M összkerékhajtás segítségével a 0–100 kilométer per órás sprintidő 4,1-4,2 másodpercig tart, a végsebesség pedig változattól függően elektronikusan limitált 250 vagy 285 kilométer per óra. Ehhez képest a 10,5-10,6 literes szabványos átlagfogyasztás jónak tűnik, főleg, ha a vezető ki is használja az autó tudását.
Tudta?
Az X3 M és az X4 M bemutatkozásával immár tíz főtípust számlál a BMW M palettája.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.