A három legnagyobb kínai légitársaság felszólította a Boeingot, hogy térítse meg azt a kárt, amelyet a forgalomból biztonsági okokból több mint két hónapja kivont 737 MAX típusú repülők miatt szenvedtek el. Az Ethiopian Airlines egyik Boeingja március 10-én Addisz-Abeba közelében zuhant le, mint azóta kiderült, a gyártó által nem megfelelően korrigált konstrukciós hibából. Októberben kísértetiesen hasonló körülmények között zuhant a tengerbe a Lion Air indonéziai légitársaság MAX 8-asa. Miután a feltárt hiba javítását nem kellő körültekintéssel végezte el a Boeing, ezért a Jávai-tengerbe veszett 189, valamint az Etiópiában meghalt 157 ember hozzátartozói mellett kártérítés illeti meg az ilyen gépeket a flottájukban tudó légitársaságokat is. A China Southern Airlines, a China Eastern Airlines és az Air China most jelezte kárigényét hivatalosan is a Boeingnak. Ők és kisebb kínai riválisaik 96 gépüket kénytelenek „jegelni”, ez a kínai teljes utasszállító flotta 4 százalékát teszi ki. A megrendelt gépek szállításának csúszása is érzékeny anyagi kiesést okoz nekik. A Reuters szakértője szerint a becsült kár gépenként és naponta 14,5 ezer dollár, azaz összesítve 28,5 milliárd forint. A kínaiak mellett a Turkish Airlines, a United Airlines, a Ryanair és a Flydubai is benyújtotta a számlát, igaz, egyik esetben sem konkretizálták a kárigényt. Az áldozatok hozzátartozói közül sokan perelnek. A Boeing székhelye szerint illetékes illinois-i bíróságon húsz keresetet regisztráltak a Lion Air-eset kapcsán, a felperesek a gyártó mellett az engedélyező Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) egyetemleges felelősségét is felvetették. Sokan viszont inkább elfogadták a Lion Air által felajánlott 91,6 ezer dollárt, és lemondtak perigényükről, noha a légitársaság a törvényi kötelezettségének minimumát ajánlotta fel.
Nadege Dubois-Seex ennek a sokszorosára perelte be a Boeingot. A férjét az Etiopian járatának lezuhanásával elveszítő francia özvegy 276 millió dolláros kárigényt jelentett meg. Érvelése szerint svéd-kenyai kettős állampolgárságú férjét azért vesztette el, mert a Boeing a repülést segítő szoftvernek és érzékelőnek – korábban a pilóták által kétszáz esetben is jelzett – hibáját nem javította ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.