A BMW 589 millió eurós első negyedéves üzemi eredménye 78 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, de ez mégsem okozott nagy meglepetést, ugyanis a bajorok már felkészítették a piacot a rossz hírekre. A részvényárfolyam is csupán 1 százalékot gyengült. Az egy évvel korábbi üzemi eredményből „eltűnt” 2,11 milliárd euró egy része fölött szemet huny a piac, hiszen azok a stratégai fejlesztések, ingatlanvásárlások és gyárépítések 36 százalékkal megugró költségeit takarják, ám az Európai Bizottság által kiszabandó kartellbírságra félretett 1,4 milliárd eurós tétel már sokak gyomrát megfekszi. A BMW által korábban egymilliárdosra becsült bírságot azért kapja majd a cég, mert hazai versenytársaival összehangoltan szabotálta a levegőtisztaság érdekében előírt fejlesztéseket. Bár a bajorok tagadják részvételüket a kartellben, ez aligha hatja meg a brüsszeli döntéshozókat.
A BMW 0,1 százalékkal több, összesen 605,3 ezer autót adott el, ami első negyedéves történelmi csúcs. Ebből 22,46 milliárd eurós bevételük származott, ami 1 százalékos visszaesés. Bejelentették, hogy az elérhető motor és sebváltó kombinációk számát megfelezik, az új modellek fejlesztési idejét harmadával csökkentik, ezzel és más hatékonyságnövelő intézkedésekkel 2022 végéig 12 milliárd eurót akarnak megspórolni. Az intézkedések jótékony hatást gyakorolnak a gyorsan olvadó üzemi marzsokra, de eróziójukat nem állítják meg – húzzák alá a Reuters által megkérdezett elemzők. Az üzemi marzs 2011-ben 11,8 százalékon tetőzött, onnan poroszkál lefelé, és 5,6 százaléknál jár, de a cég a 4,5 százalék elérését is reálisnak tartja az idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.