Már a Ferrarinál sincsenek hosszú modellciklusok, a kínálat törzsének számító középmotoros sorozat, a 488 GTB négy év után nyugdíjba vonul, hogy átadja a helyét az F8 Tributónak. A névválasztás nagyon is beszédes, a Tributo azaz tisztelgés, alighanem az utolsó középmotoros Ferrari, amelyben nincs hibrid hajtás. Sőt, Michael Leiters, a maranellói márka technikai főnöke már azt is elmondta, hogy a középmotoros modellek – a különleges szériákat leszámítva – minden bizonnyal V6-os, ikerturbós hibridek lesznek.
Szóval az F8 Tributót a Ferrari V8-asait megkoronázó típusnak tekinthetjük, a 3902 köbcentiméteres, dupla feltöltős blokk 720 lóerőt teljesít, pontosan annyit, mint a 488 GTB extrém, Pista verziója. A GTB-hez viszonyítva 50 lóerős a többlet. Az 1330 kilogrammos kupé mindössze 2,9 másodperc alatt ugrik 100 kilométer per órás sebességre, a 0–200 kilométer per órás sprintet 7,8 szekundum alatt tudja le, a csúcssebesség pedig 340 kilométer per óra. Hogy ezekkel az adatokkal felülmúlja az elődöt, az nem különösebben meglepő, viszont a 800 lóerős, V12-es Superfast végsebessége is ugyanennyi. A Tributo ráadásul gyorsabban futja a 0–200 kilométer per órás vágtát, mint az orrmotoros nagyvad.
A káprázatos adatok elérésében természetesen szerepet játszik a korábbinál hatékonyabb aerodinamika is. A Pistához hasonlóan ennél is bevetik az S-Duct rendszert, a lökhárító és a gépháztető közötti csatorna pedig önmagában 15 százalékkal növeli az amúgy sem csekély leszorítóerőt. Ha ez nem lenne elég, a padlólemezt és a diffúzort is módosították. Fejlődött az elektronikai rendszer is, az újdonságban a Side Slip Angle Control 6.1-es verziószámú változata dolgozik azon, hogy kontrollált erőcsúsztatások is mosolyt csaljanak a vezető arcára.
Mivel Tributo a modell neve, érdemes megemlíteni, hogy hátulra a legendás kerek fényszórók újraértelmezett változatai kerültek. Figyelemre méltó a lexanból készült hátsó szélvédő, amelynek barázdái nyilvánvalóan szándékosan emlékeztetnek az F40-es szintén műanyag fedelére. A frontrészhez hasonlóan a beltér is a 488-as logikus továbbfejlesztése, de az enyhén átrajzolt kormánykereket vagy az új generációs multimédia-rendszert alighanem csak a Ferrari-hívők veszik észre. Az olaszok persze most is bevetik az iparágban egyedülállónak számító, utas elé beépített kijelzőt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.