BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szabadon száguld a megerősített karosszériavázú bajor modell

Nem a kényelmes túraautó-mivoltát, hanem a tetejét vetkőzi le a BMW 8-as sorozatának legújabb változata.

A BMW-nél nem jósoltak nagy jövőt a korábbi 6-os sorozatnak, ellenben a piac felső régiójában láttak még potenciált, de a technológiai előrelépés is indokolja az új nevet. A sort a kupé nyitotta, amelynek első példányai már a magyar utakat róják, nemsokára pedig a vászontetős kabrió is elérhető lesz. Az utóbbit Portugáliában lehetett kipróbálni, méghozzá az M850i xDrive változatot. A tető „elvesztésével” párhuzamosan megerősítették a karosszériavázat. Ez és a hidraulikus tetőmozgatás 125 kilogrammal növeli a saját tömeget, ami így már meghaladja a két tonnát. Folyamatosan a határon kell autózni ahhoz, hogy a sofőr zavarónak érezze ezt a hízást, és a 0–100 kilométer per órás sprintnél is két tizedet veszít a kabrió vásárlója. Cserébe szabadságot kap a sofőr és az első utas, felhúzott oldalablakokkal és szélfogóval még sztrádatempónál is huzatmentes, csendes a belső. A hátul ülőknek nem ilyen rózsás a helyzetük, hiszen a tető helyigénye miatt széltében és hosszában is kevesebb hely jut nekik, mint a kupéban. Gombnyomásra 15 másodpercet vesz igénybe a nyitás vagy a zárás, egészen 50 kilométer per órás tempóig menet közben is végezhető az átalakítás.Ugyanaz a kettősség itt is megvan, mint a kupénál, tehát egyszerre, de nem egy időben lehet végtelenül kényelmes túraautó és üvöltve száguldó sportkocsi a 8-as. Nyitott tetővel több jut nekünk a hangélményből a gázelvételre durrogó kipufogóból és a V8-as gurgulázásából. Lendületesebb tempónál aztán érezhető lesz, hogy mégis két tonnát próbálunk jobb belátásra és a kanyar bevételére bírni, hiszen a fizikát az összkerékhajtás és a széles abroncsok sem képesek átírni. Amíg sportkocsinak az alul­kor­mányzottsági hajlam miatt nem tökéletes a 8-as kabrió, „fölényes” teljesítményű túraautóként szokatlanul tágas határokat feszegethetünk vele. A csomagtér 70 literrel 350 literesre csökkent a kabriónál. Nem kell találgatni, hogy mit hoz a jövő a 8-as sorozat kapcsán. Elég felidézni, hogy a tavalyi Genfi Autószalonon bemutatták az M8-as Gran Coupé-tanulmányt, tehát erősebb motorra és négyajtós karosszériára is számíthatunk.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.