A BMW-nél nem jósoltak nagy jövőt a korábbi 6-os sorozatnak, ellenben a piac felső régiójában láttak még potenciált, de a technológiai előrelépés is indokolja az új nevet. A sort a kupé nyitotta, amelynek első példányai már a magyar utakat róják, nemsokára pedig a vászontetős kabrió is elérhető lesz. Az utóbbit Portugáliában lehetett kipróbálni, méghozzá az M850i xDrive változatot. A tető „elvesztésével” párhuzamosan megerősítették a karosszériavázat. Ez és a hidraulikus tetőmozgatás 125 kilogrammal növeli a saját tömeget, ami így már meghaladja a két tonnát. Folyamatosan a határon kell autózni ahhoz, hogy a sofőr zavarónak érezze ezt a hízást, és a 0–100 kilométer per órás sprintnél is két tizedet veszít a kabrió vásárlója. Cserébe szabadságot kap a sofőr és az első utas, felhúzott oldalablakokkal és szélfogóval még sztrádatempónál is huzatmentes, csendes a belső. A hátul ülőknek nem ilyen rózsás a helyzetük, hiszen a tető helyigénye miatt széltében és hosszában is kevesebb hely jut nekik, mint a kupéban. Gombnyomásra 15 másodpercet vesz igénybe a nyitás vagy a zárás, egészen 50 kilométer per órás tempóig menet közben is végezhető az átalakítás.Ugyanaz a kettősség itt is megvan, mint a kupénál, tehát egyszerre, de nem egy időben lehet végtelenül kényelmes túraautó és üvöltve száguldó sportkocsi a 8-as. Nyitott tetővel több jut nekünk a hangélményből a gázelvételre durrogó kipufogóból és a V8-as gurgulázásából. Lendületesebb tempónál aztán érezhető lesz, hogy mégis két tonnát próbálunk jobb belátásra és a kanyar bevételére bírni, hiszen a fizikát az összkerékhajtás és a széles abroncsok sem képesek átírni. Amíg sportkocsinak az alulkormányzottsági hajlam miatt nem tökéletes a 8-as kabrió, „fölényes” teljesítményű túraautóként szokatlanul tágas határokat feszegethetünk vele. A csomagtér 70 literrel 350 literesre csökkent a kabriónál. Nem kell találgatni, hogy mit hoz a jövő a 8-as sorozat kapcsán. Elég felidézni, hogy a tavalyi Genfi Autószalonon bemutatták az M8-as Gran Coupé-tanulmányt, tehát erősebb motorra és négyajtós karosszériára is számíthatunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.