A fúzióra készülő Renault és a Fiat Chrysler Automobile (FCA) vezetőinek keddi tárgyalásain a felek közötti status quo fenntartására vonatkozó garanciák lefektetése volt a fő téma. A Renault-ban 15 százalékkal fő tulajdonos francia állam kompromisszumos megállapodásra jutott a John Elkann FCA-elnök vezette olaszokkal. A franciák eredetileg egy helyet kértek az új igazgatóságban, és vétójogot a vezérigazgató kinevezésében. Az egy helyet megkapták, a nyolctagú igazgatóságból a Renault-t illető négy szék egyikét az állam képviselője foglalhatja el, azonban a vétójog helyett csupán egy tagot delegálhatnak a paritásos alapon felálló négytagú vezérigazgató-jelölő bizottságba.
Párizs a Reuters forrásai szerint rábólintott az alkura, így lényeget érintő gyakorlati akadálya mostantól nincs a 35 milliárd euró értékű autóipari egyesülésnek, amellyel a világ harmadik legnagyobb gyártóját hozzák létre. A munkahelyek megtartásáról szóló biztosítékokat még el kell fogadni. A két cég közötti értékkülönbözetet rendkívüli, 2,5 milliárd eurós osztalék kifizetésével tünteti el az FCA, amibe még az olasz állam is be akar szállni, akkora részesedést és befolyást szerezve a Hollandiában bejegyzendő új cégben, mint amekkora Párizsnak lesz. Hasonló volt a helyzet tavasszal az Air France-KLM-nél, amelyben a franciáknak 14,3 százalékuk volt, s azzal dirigálni szerettek volna, csakhogy a holland állam csendben és gyorsan egy ugyanekkora pakettet épített fel, kiegyenlítve az erőviszonyokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.