Hiába fogyott több a Heineken csoport söreiből, az emelkedő költségek miatt csupán 0,2 százalékkal, 1,78 milliárd euróra nőtt a cég üzemi nyeresége az első fél évben. A Refinitiv elemzői konszenzusa 1,92 milliárd eurót valószínűsített. Nagy nemzetközi sportesemények híján nem lesz egyszerű feladat az üzemi eredményt felhozni a korábban tervezett 4-6 százalék körüli növekedési szintre, de a hollandok szerint ez menni fog. A cégnél a termelési és a logisztikai költségek megszaladására panaszkodnak, a gyártási alapanyagok 8,5 százalékos drágulása – különösen az alumíniumdobozoké – okozott gondot. Laurence Debroux pénzügyi igazgató a Reutersnak elmondta, hogy az alumíniumárak lefedezése az előző évinél kevésbé volt sikeres. Az e-kereskedelmi és informatikai fejlesztések egyszeri költségei is megterhelték a kiadási oldalt.
A bevételek a pluszfogyasztásnak és a prémiumtermékek nagyobb keresletének köszönhetően 5,3 százalékkal 13,6 milliárd euróra nőttek, az adózott nyereség viszont 1,2 százalékkal 1,05 milliárdra mérséklődött. Sörből a fél évben 3,1 százalékkal több, 116,1 millió hektoliter fogyott. Csak Európában mértek visszaesést, amit a nyárelő kedvezőtlen időjárásával és a tavalyi labdarúgó-világbajnokság miatt magasra emelt bázissal magyaráz a világ második legnagyobb sörgyártója, amely a vietnámi, a brazil, a mexikói és a dél-afrikai piacbővüléssel különösen elégedett volt. A vártnál jócskán gyengébb gyorsjelentésre 6 százalékkal esett a Heineken árfolyama, ezzel a legrosszabbul teljesítő európai blue chip volt déltájt az FTSEurofirst 300 indexet alkotó cégek körében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.