Kijózanító profitadat a Heinekentől
Hiába fogyott több a Heineken csoport söreiből, az emelkedő költségek miatt csupán 0,2 százalékkal, 1,78 milliárd euróra nőtt a cég üzemi nyeresége az első fél évben. A Refinitiv elemzői konszenzusa 1,92 milliárd eurót valószínűsített. Nagy nemzetközi sportesemények híján nem lesz egyszerű feladat az üzemi eredményt felhozni a korábban tervezett 4-6 százalék körüli növekedési szintre, de a hollandok szerint ez menni fog. A cégnél a termelési és a logisztikai költségek megszaladására panaszkodnak, a gyártási alapanyagok 8,5 százalékos drágulása – különösen az alumíniumdobozoké – okozott gondot. Laurence Debroux pénzügyi igazgató a Reutersnak elmondta, hogy az alumíniumárak lefedezése az előző évinél kevésbé volt sikeres. Az e-kereskedelmi és informatikai fejlesztések egyszeri költségei is megterhelték a kiadási oldalt.
A bevételek a pluszfogyasztásnak és a prémiumtermékek nagyobb keresletének köszönhetően 5,3 százalékkal 13,6 milliárd euróra nőttek, az adózott nyereség viszont 1,2 százalékkal 1,05 milliárdra mérséklődött. Sörből a fél évben 3,1 százalékkal több, 116,1 millió hektoliter fogyott. Csak Európában mértek visszaesést, amit a nyárelő kedvezőtlen időjárásával és a tavalyi labdarúgó-világbajnokság miatt magasra emelt bázissal magyaráz a világ második legnagyobb sörgyártója, amely a vietnámi, a brazil, a mexikói és a dél-afrikai piacbővüléssel különösen elégedett volt. A vártnál jócskán gyengébb gyorsjelentésre 6 százalékkal esett a Heineken árfolyama, ezzel a legrosszabbul teljesítő európai blue chip volt déltájt az FTSEurofirst 300 indexet alkotó cégek körében.


