A luxusiparra is kivetette hálóját az Alibaba
Az Alibaba kétmilliárd dollárért megvásárolja a NetEase kínai játékpiaci és internetes szolgáltatásokat nyújtó cég luxuscikkekkel foglalkozó e-kereskedelmi üzletágát, a Kaolát. Az új bevételi források felkutatásában aktív Alibaba emellett 700 millió dollár értékben kisebbségi részesedést szerez a NetEase zenei streamszolgáltatójában, amely ezzel esélyt kap, hogy utolérje a piacvezető Tencent Musicot. A 2015-ben alapított Kaola agresszív piacszerző stratégiájával jelentős szereplővé lépett elő a luxusiparban, olyan cégek termékeit teríti Kínában, mint a Gucci, a Shisheido és a Burberry. A cég a gyártóktól szerzi be az árut, ezzel kiszűrve a Kínára oly jellemző hamisításokat. A Kaola révén az Alibaba közvetlenül célozhatja meg a gazdag kínaiakat, ami igen előnyös, mert a világ luxuspiaci költéseinek harmada hozzájuk kötődik.


