BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Légörvénybe került az Alitalia megmentési terve

Összeállítanak egy listát az olasz ipari minisztérium számára az Alitalia mentőcsomagján dolgozó befektetők arról, milyen tényezők gátolják, hogy megállapodjanak a légitársaság jövőjéről – számolt be a Reuters neve elhallgatását kérő forrásra hivatkozva. Az Alitalia megmentésére vonatkozó terven az állami vasúttársaság, a Ferrovie dello Stato, az Atlantia infrastruktúra-fejlesztő csoport és az amerikai légitársaság, a Delta Air Lines július óta dolgozik. Jelen állás szerint október 15-ig kaptak időt a kormánytól arra, hogy előálljanak egy végső elképzeléssel, de a határidőt már több alkalommal is későbbre halasztották.

A hírügynökség információi szerint a közeljövőben elkészülő listán akadályozó tényezőként szerepel majd például, hogy nem hajlandó mindhárom befektető beleegyezni abba, hogy az eredetileg tervezettnél nagyobb összeget szánjanak az Alitalia feltőkésítésére. Olasz sajtóinformációk szerint a kormány egyenesen könyörgött a Deltának, hogy módosítsa ajánlatát, és ne csak százmillió dollárt ruházzon be 10 százalékos részesedésért. A többi befektető és a kabinet azt szeretné, ha az amerikai légitársaság legalább 15 százalékos részesedést vásárolna az Alitaliában.

Egy másik feszültségforrásnak számítanak a befektetők között az Alitalia új, San Franciscó-i járatai, amelyeket a napokban jelentettek be, és a Delta, az Air France-KLM és a brit Virgin Atlantic megállapodásának köszönhetően indulnak 2020 nyarán.

Ráadásul azzal kapcsolatban sincs egyetértés a felek között, hogy miként lehetne csökkenteni az Alitalia veszteségeit. Egyelőre nem tudni, milyen mértékű létszámleépítésre lenne szükség ahhoz, hogy ismét életképessé váljon a légitársaság, ahogy azt sem, mit tehet a kormány azért, hogy kezelje a lépés káros szociális hatásait. A pilóták és a légiutas-kísérők érdekeit képviselő szakszervezetek, az ANPAC, az ANPAV és az ANP pénteken erősítették meg, hogy megtartják a szerdára ígért sztrájkot, és bejelentették, Stefano Patuanelli ipari minisztert is tájékoztatták aggályaikról.

Az Alitaliával kapcsolatos feszültségek múlt hét csütörtökön lángoltak fel újra, amikor az Atlantia vezetősége levelet írt az ipari minisztériumnak. Arról számoltak be, hogy miután elveszíthetik az autópálya-üzemeltetői lehetőséget, kérdésessé vált, hogy vállalhatják-e az Alitaliába való befektetés kockázatát. „Az Alitaliával kapcsolatban nem engedünk semmiféle zsarolásnak” – közölte az ipari miniszter helyettese, Stefano Buffagni. A nézeteltérések tavaly augusztusban kezdődtek az Alitalia és az akkori római kormány – elsősorban az Öt Csillag Mozgalom – között, amikor leomlott a genovai Morandi-híd, a kabinet pedig az autópálya üzemeltetéséért felelős Autostradét és anyavállalatát, az Atlantiát hibáztatta a történtekért.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.